DiskusJon Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 Jeg har gjort et kjapt forsøk med å lage en film av plastelina-figurer, og dette var noe jeg syntes var interessant. Her er resultatet Her brukte jeg 108 bilder på over 2 minutter, altså en ganske rå og hakkete test. Nå skal jeg lage en litt lenger film med flere bilder per sekund. Problemet er som følger: Om jeg bruker 5 bilder i sekundet, blir 1 minutt 300 bilder. Alt i alt blir filmen på ca 1500 bilder kan jeg tenke meg. I mitt første forsøk brukte jeg bare Windows MovieMaker, men denne er langt fra tilfredsstillende. For hvert bilde må jeg trekke bildeboksen slik at den får ønsket lengde, i mitt tilfelle 1/5 sekund. Dette er naturligvis svært tidkrevende, og jeg trenger derfor tips til programmer hvor man kan stille en fast lengde på hvor lenge hvert bilde skal avspilles (altså f.eks. 1/5 sekund). Trenger ikke et fullspekket program som tar ukesvis å sette seg skikkelig inn, kun et som gjør jobben jeg ikke orker.. All hjelp mottas med stor takk!
norbat Skrevet 13. november 2007 Skrevet 13. november 2007 (endret) I Movie Maker kan du definere hvor lenge bildene skal vises. Hvis du gjør dette før du drar bildene over i 'filmrutene', vil tiden gjelde for alle bildene: Verktøy -> Alternativer. Velg arkfangen Avansert. Der kan du tilordne bildevarigheten. Dra deretter ønskede bilder over til 'filmrutene' med valgte tidsvarighet. Snurr film. Endret 13. november 2007 av norbat
DiskusJon Skrevet 13. november 2007 Forfatter Skrevet 13. november 2007 I Movie Maker kan du definere hvor lenge bildene skal vises. Hvis du gjør dette før du drar bildene over i 'filmrutene', vil tiden gjelde for alle bildene: Verktøy -> Alternativer. Velg arkfangen Avansert. Der kan du tilordne bildevarigheten. Dra deretter ønskede bilder over til 'filmrutene' med valgte tidsvarighet. Snurr film. Herlig! Takk for raskt svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå