Gå til innhold

Hjelp til WRT54GL


Carpo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger litt ekspertise når det gjelder å sette opp et nettverk. Jeg har sett det opp på den måten jeg tror det er best, men va tror dere. Alt fungere egentlig som det skal bortsett fra at de trådløse pc'ene hele tiden kobler seg av! Irriterende. Slik er oppsettet i grove trekk.

 

Det er her snakk om 2 hus i et nettverk.

I hus 1, der internetten kommer inn, har jeg følgende oppsett.

- Modem fra telenor.

- Vidre med kabel til router der passord og brukernavn til nettet er. Bruker pppoe. Har DHCP servern på denne routern.

- Etter routern har jeg Linksys WRT54GL med hyperwrt firmware. Der har jeg koblet kabelen inn i en av de vanlige nettverksportene, atlså IKKE wan. DHCP disable her. Kjører WDS med en WRT54GL til som står i hus 2.

- Har endel PC-er med kable koblet til både den første routerne og til WRT54GL som fungere utmerket, men har også en trådløs pc her som kobler seg av nettet hele tiden.

 

Kan dessverre ikke kutte ut den første routern pga at den står nede i en kjeller der sentralen er, og den trådløse WRT54GL må stå oppå loftet for å få signal til hus 2.

 

I hus 2 har jeg følgende.

 

- 1 stk WRT54GL med hyperwrt firmware (prøvde en gang DD-wrt på beggen WRT54GL men da gikk ALT kjempe treigt.)

Denne har DHCP disable og en stk stasjonær pc koblet til seg + en trådløs pc.

 

Det som egentli er problemet er at de trådløse pc'ene i hus 1 og 2 stadig kobler seg fra nette. Og det hender seg at man må ta strømmen på WRT54GL for å komme inn på igjen. Har slått av alt av kryptering for å prøve om det vart bedre da, men til ingen nytte.

Har prøvd de fleste kanaler også, uten hell....

 

Håper noen kan hjelpe meg

Takk :)

Endret av Carpo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...