Footy Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Satte meg ned å tenkte jeg skule prøve å lage et styrestrømskjema i AutoCAD... Dette programmet var litt mer innviklet enn det jeg trodde... Har lett noe rundt osv, men finner ikke noe mal, eller tegn for styrestrømskjema... Finnes det der noe sted? Hva heter styrestrømskjema på engelsk?
Lakus Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Har du brukt AutoCAD før? Det er ett utrolig komplisert program.
Footy Skrevet 15. november 2007 Forfatter Skrevet 15. november 2007 nei jeg har ikke brukt AutoCAD før, derfor jeg spør her. Vet man kan gjøre masse med det, tegne ting for arkitekter å sånn, men jeg skal bare bruke det til å lage Styrestrømsskjemaer og hovedstrømsskjemaer... men jeg finner ikke hvor... blir jeg pekt i riktig retning så kanskje jeg klarer meg
Lakus Skrevet 15. november 2007 Skrevet 15. november 2007 Vil heller anbefale deg og finne ett enklere program. Jeg gikk på skole i ett år med dette programmet, og syntes det fremdeles var ganske utfordrende på slutten av året.
Footy Skrevet 15. november 2007 Forfatter Skrevet 15. november 2007 vel jeg må lære tilslutt uansett... så jeg håper et par dager til at noen kan peke meg i riktig retning før jeg finner noe annet
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Autocad er vel primært ikke laget for styrestrømskjema? Vet man kan lagre ferdigtegnede elementer som man tegner selv og klippe og lime osv men tror det blir knotete og kjenner ikke til slike skjema med mindre andre har gjort det fra før...
ikkeno Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 (endret) Til å tegne så enkle ting som hoved og styrestrømskjema vil jeg heller anbefale et program som word eller corel draw. Det brukte vi da jeg gikk på Automasjon Endret 16. november 2007 av ikkeno
Footy Skrevet 16. november 2007 Forfatter Skrevet 16. november 2007 ok, finnes det et program som er mer ment for dette da. Leter liksom etter et program som har alle symbolene og bokstavkoder osv.
xanonymx Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Du kan prøve PCschematic ELautomation 40
-Tommy Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Fy søren for et genialt program, takk zanomymx
Hondaen Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Heisann, Jeg er elkraftingeniør og jobber til daglig i ABB. Vi bruker hovedsakelig autocad til tegninger. Skaff deg en lærebok i bokhandelen, er masse bøker som viser grunnleggende ting i autocad. Det å tegne en enkel krets i autocad er grunnleggende.
Tore Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 (endret) Du kan prøve PCschematic ELautomation 40 Er skjema fra PCschematic ELautomation 40 kompitable for import til AutoCAD, eller er det totalt forskjellige systemer.? Autocad koster penger, å symbopakken for elektro koster enda mere penger, så gratis alternativ leter jeg etter så lite som jeg bruker det... En gang i året kanskje... Som nå... Edit: jeg får en error når jeg skal installere. "Can not find file : C:\DWGdirectX\DWGSETUP114.EXE\" Edit 2 : trykk Abort så fungerer programet etterpå... Går det ann å snu symbolene 90 grader.? En del brytere i et styrestrøms som skulle ligget... Endret 17. november 2007 av Scorpioen84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå