Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkorttet sluttet å virke


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte får 1 uke siden "ATI Radeon X 1950 pro" til min litt eldre PC med:

 

Pentium 4 2.8ghz

1gb DDR

og en sliten harddisk

 

PC-en ble så mye bedre med skjermkortet :), men nå i det siste når jeg har vært borte i fra PC-en i 10-15min så har skjermen blitt svart og jeg får den ikke på igjen. Må restarte PC-en og da tar det ofte litt tid (må restarte flere ganger) eller vente en stund før det kommer noe på skjermen.

 

Skjermen lager jo også sånne klikke lyder når den får signal og starter og vise bilde, disse klikkelydene kommer, men veldig sakte, høres ut som den sliter skikkelig. Men nå fungerer ingen ting, det kommer sånne klikkelyder men det høres ikke bra ut :p

 

Sender kortet tilbake til komplet i morra. Men tenkte og høre om noen hadde hatt samme problem før.

 

 

EDIT: glemte en ting. jeg fikk sånne meldinger før det sluttet helt å fungere om at "windows var ustabilt pga problemer med driverene til Radeon X 1950 pro", og ja det var litt ustabilt. oppdaterte driverene også men det hjalp jo lite.

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jo tippe på at du har en gammel elendig strømforsyning som er i prosessen med å dø, og at den ekstra belastningen fra 1950 pro kortet ikke akkurat utsatte dette.

 

Ville prøvd med en annen PSU før jeg returnerte skjermkortet evt prøvd skjermkortet i en annen maskin.

 

Ville heller ikke utelukket hovedkort og minne.

 

Har tenkt på det selv, og har prøvd å ta ut strømmen til HD og DVD rom og bare ha strøm på skjermkorttet men det hjalp lite.

 

Sitter på PC-en nå med mitt gamle skjermkort..

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Da er jo saken egentlig klar, skjermkortet fungerer ikke på ditt oppsett.

 

Blir da bare vill spekulasjon om hvorfor det ikke fungerer. Men når maskinen ikke poster med det nye skjermkortet montert så er det ikke et driverrelatert, men et hardwarerelatert problem. Det kan da fortsatt skyldes strømforsyning, men eneste måten å utelukke det er ved å prøve en annen.

Hvilken strømforsyning har du?

Hadde vært fint om du listet opp resten av komponentene.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen: "FSP group inc 350watt" denne forsyningen har gått ett par ganger i guvlet :p.

Hovedkorttet: ASUS, er så lenge siden jeg kjøpte så kan ikke komme med bedre beskrivelse

 

edit: har ingen annen strømforsyning og teste med for øyeblikket. men skal se på den

Endret av Glutar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...