Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker til MTX 9500.


jennnereer

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ordnet slik at jeg får kjøpt en MTX 9500 12" dual 4 Ohm sub med kasse for 5000. Men hvilken forsterker vil drive denne best til best mulig pris? Monoblokk eller Brokoblet 2-kanaler spiller ingen rolle, har en max pris på ca8000.

 

Subben i seg selv krever minst 1000w rms 4ohm.

Finnes det noen måte å få ned Ohm på subben? slik at den blir f.eks 2 eller 1 Ohm?

 

Har funnet en forsterker jeg vil si er brukbar

 

MA-Audio 2kanaler

 

Dette er subben det er snakk om:

MTX 9500 12"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at subben krever minst 1000W blir litt feil. Den er angitt til å tåle 1000W kontinuerlig, men disse tåler vel det dobbelte og mere til :)

 

US Amps er et sikkert valg.

Ble litt feil formulert, men de anbefaler 500-1000wrms til den. Og siden jeg kjøper den brukt så har jeg fått hørt den.

Litt lite kraft til den men den spilte rått som F! selv med 750wrms.

 

Bilen det ble spilt i var en Chrysler Stratus med baksetene lagt ned:P

Lenke til kommentar

jeg har denne subben også,brukte først en rockford t20001bd monblokk på den,ble forferdelig skuffet over trøkket,solgte så rockforden,og kjøpte meg en phoenix gold zpa 0.5,da ble det rimelig bra trøkk.

har nå en tru technology hammer h1 på vei,så håper det blir enda bedre :thumbup:

 

http://www.autowerxinc.com/accessories/aud...amp;category=22

 

jeg får den til venstre(h1)

 

kjøp så diger forsterker som du har råd til,og da snakker jeg ikke om boss watt,ellers så kan du bli skuffet,disse kan du fint bruke 3-5k watt på,jo mere,jo bedre

Lenke til kommentar
jeg har denne subben også,brukte først en rockford t20001bd monblokk på den,ble forferdelig skuffet over trøkket,solgte så rockforden,og kjøpte meg en phoenix gold zpa 0.5,da ble det rimelig bra trøkk.

har nå en tru technology hammer h1 på vei,så håper det blir enda bedre :thumbup:

 

http://www.autowerxinc.com/accessories/aud...amp;category=22

 

jeg får den til venstre(h1)

 

kjøp så diger forsterker som du har råd til,og da snakker jeg ikke om boss watt,ellers så kan du bli skuffet,disse kan du fint bruke 3-5k watt på,jo mere,jo bedre

Boss watt? tenker du på Boss forsterkere? er de veldig "underpowered" i forhold til klistremerkene?

en kamerat brukte 6000 på 2 boss forsterkere. og 5k til på et par MA Audio XL1200 subber.

MTX'n klarer vel å spille fletta av det med en MD3D forsterker?

 

Tror det var JBL han hadde. var i sommer jeg fikk høre anlegget da jeg vurderte å kjøpe Stratusen med anlegg.

Endret av Mentzoni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...