Gå til innhold

Søker info om "Mikrodator 6802 (TB)" programerbar sak(?).


Anbefalte innlegg

Jeg har nå rotet litt i skapet og funnet fram en "Mikrodator 6802 (TB)", men jeg kan ikke finne noe info på nettet om denne(google, wikipedia(Norsk, Engelsk, Svensk (mikrodator høres litt svensk ut, eller?)). jeg tenker da først å framst på I/O, men info om programmeringen av denne ville vært fint å få tak i.

jeg lurer derfor på om det er noen som vet noe om denne.

 

Mvh Ebola950.

post-124040-1194663159_thumb.jpg

post-124040-1194663242_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om det er en chip med klistrelapp på midten der, vil tippe at dette er en EPROM og dermed antagelig den eneste programmerbare chipen i systemet. EPROMen kan inneholde et program som kjører på en kontroller som står der (hvis noen), eller det kan stå sammen med annen logikk som den konfigurerer.

 

bildene er for utydelige til å se hva som står på de forskjellige chipen, så om du kan lage noen skarpere bilder eller gi info om hva som står på chipene kan det være til stor hjelp

Lenke til kommentar

på det øverste bildet (den er merket CPU, bildet under er tangentbord, dvs tastatur):

 

øverst: MC6821P M9M 8416

 

Nr 2: samme som Nr 1.

 

Nr 3 til venstre: SN74LS138N RQ8423D

 

Nr 3 til høyre på bildet: JAPAN4C3 HM6116P-3

 

Nr 4 (Den med hvit lapp (som det ikke står noe på)): SMJ 2516-35JM MFP8410 (den hvite papirlappen er på toppen av en firkantig "topp" på brikken)

 

Nr 5 venstre: MC68902P R1H8409

 

nr 5 høyre: SN74LS132N RQ8425A

 

nr 1, 2, 3venstre og nr 5 venstre og høyre er merket med symbolet til Motorola (M).

 

Kan dessverre ikke få tatt bedre bilder da kameraet som er på mobilen er ubrukelig på kort hold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...