Gå til innhold

Den store svømmetråden


Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål angående svømming, og da jeg ikke fant noen tråd om svømmin på forumet så opprettet jeg en;)

 

Vel.. Det jeg lurte på er om hvordan man skal svømme, altså hvor lenge, hvor langt og evt. intervaller, for å få mest mulig ut av en svømmeøkt i uka kombinert med to sats turer i uka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da legger jeg til: Jeg er ute etter å få en bra kropp. Egentlig så bryr jeg meg fela om hvor sterk jeg blir, og hvordan jeg ser ut er det viktigste. To sats turer i uka betyr at jeg trener hele kroppen seriøst. Altså, 3x8/10 på benken, chins, dips, roing, bicepscurl, peckdeck, knebøy, sånn "rygg rull", arnoldpress etc...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det finnes ingen snarveier, så "fortest mulig" blir ganske relativt. Foreslår at du endrer emnetittel ettersom dette på ingen måte er en "stor svømmetråd".

 

Svømming er dessverre ikke en idrett som gjør deg stor og definert raskt. Alle aktive, i hvertfall profesjonelle svømmere, trener med vekter alternativt. Til tross for det mange tror er svømming ganske belastende for kjernemuskulaturen, altså mage og korsrygg.

 

Så jeg spør deg igjen, hva mener du med "mest ut av en svømmeøkt"? Hvis du skal bygge muskler anbefaler jeg å løfte mer vekter og svømme mindre.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Michael Phelps trener uten vekter.

 

Ja, jeg er klar over det, men jeg vil likevel anbefale sentralstabiliserende trening for folk som svømmer mye. Phelps har heller ikke veldig bra kropp, synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ja, jeg er klar over det, men jeg vil likevel anbefale sentralstabiliserende trening for folk som svømmer mye. Phelps har heller ikke veldig bra kropp, synes jeg.

Michael Pehlps har perfekt fysikk for den idretten han driver med. Men ikke sammenlikne deg selv med Phelps, han knuser sine egne rekorder igjen og igjen med en fremgang som ikke kan sammenliknes med noe innen svømming tidligere. Greit at folk klarer å gjøre umenneskelige ting, men han er overumenneskelig. Hvor mange OL-gull var det han vant, igjen?

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja, jeg er klar over det, men jeg vil likevel anbefale sentralstabiliserende trening for folk som svømmer mye. Phelps har heller ikke veldig bra kropp, synes jeg.

Michael Pehlps har perfekt fysikk for den idretten han driver med. Men ikke sammenlikne deg selv med Phelps, han knuser sine egne rekorder igjen og igjen med en fremgang som ikke kan sammenliknes med noe innen svømming tidligere. Greit at folk klarer å gjøre umenneskelige ting, men han er overumenneskelig. Hvor mange OL-gull var det han vant, igjen?

 

Trådstarter sier han er ute etter "en bra kropp" og da mener jeg det finnes bedre rollemodeller en Phelps:

 

381028570_083475b1f7.jpg

 

Det finnes selvsagt svømmere som har bra kropper, Robin Dale Oen for eksempel. Men han trener alternativ også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...