Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Maskinen fungerer ikke etter bytte av hovedkort og prosessor


Anbefalte innlegg

Etter at jeg byttet sata ledninger resetta jeg cmos og starte maskinen. Denne gangen kom jeg inn i vista. Når jeg kom inn i vista fungerte verken mus eller tastatur så jeg måtte restarte PC-en. Satte i vista cden og starte PC-en på nytt. Så måtte jeg gå inn i bios for å forandre på bootrekkefølge så den finner cd først, slik at jeg kan starte instalasjonen. Etter at jeg gjorde dette og startet PC-en på nytt, begynte den å pipe et langt pip men noen sekunders mellomrom. Siden ingen ting skjedde restarta jeg PC-en, denne gangen begynte den ikke å søke etter enheter og bare hang fast på bootscreen. Det virker som om hvis jeg bare gjør en liten endring i bios klikker den helt og jeg må resette cmos for å få den til å fungere igjen.

 

Det virker som om alt hardware er fint siden jeg kom inn i vista en gang osv.

 

Det hjelper ikke noe med PS/2 tastatur.

 

EDIT: Kom inn i vista instalering, men den hang seg opp når den skulle laste inn filene helt på starten. Når jeg restarta pep den igjen

Endret av Hvalspekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert et dumt spørsmål, men har du koblet til med 4 pin 12v eller 8pin 12v? For meg virker det som om du har glemt noe, rett og slett ;)

har koblet 8pin. Har gått gjennom alt mange ganger nå, tror ikke jeg ahr glemt noe.

Kanskje hovedkortet er ødlagt?

 

Det kan være en forklaring ja. Siden alt funket før du byttet hovedkort, så kan det være at hovedkortet er defekt. Prøv en RMA om ikke noe annet funker.

Lenke til kommentar
Sikkert et dumt spørsmål, men har du koblet til med 4 pin 12v eller 8pin 12v? For meg virker det som om du har glemt noe, rett og slett ;)

har koblet 8pin. Har gått gjennom alt mange ganger nå, tror ikke jeg ahr glemt noe.

Kanskje hovedkortet er ødlagt?

 

Det kan være en forklaring ja. Siden alt funket før du byttet hovedkort, så kan det være at hovedkortet er defekt. Prøv en RMA om ikke noe annet funker.

Vet ikke helt hva en RMA er :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis du har en vare som er defekt, så kan du foreta en RMA, dvs å lever tilbake varen mot å få en ny eller tilsvarende. Hovedkortet du har kjøpt skal fungere veldig bra, det skal være de med minst feil så vidt jeg har skjønt.

For vel sende det inn til komplett. Må vel bare vurdere om jeg skal prøve alle delene med et annet hk.

Lenke til kommentar
Hvis du har en vare som er defekt, så kan du foreta en RMA, dvs å lever tilbake varen mot å få en ny eller tilsvarende. Hovedkortet du har kjøpt skal fungere veldig bra, det skal være de med minst feil så vidt jeg har skjønt.

For vel sende det inn til komplett. Må vel bare vurdere om jeg skal prøve alle delene med et annet hk.

Fungerte ikke, kortet pep når jeg restarta, vet ikke om det er grunnen, men det hjalp ikke.

Lenke til kommentar

Du kan prøve og øke spenningen på minnet ditt med minste mulige intervall. Dette fungerte for meg en gang jeg hadde byttet HK og CPU men satt med de samme minnebrikkene. Viste seg at HK´et ga litt for lite spenning til brikkene slik at de nektet systemet og boote. De feilmeldingene jeg fikk da høres ganske like ut som de du får nå. Korrupte filer, beep´s og ustabil boot. Test det ut.... ! ;-)

Endret av Alihendra_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...