Gå til innhold

Greier ikke koble til internett


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kan gjenopprette nettverksinstillingene på Vista som er når man nettop har instalert operativsystemet?

Tingen er at en venn av meg lånte laptopen min for 2 uker siden og tror han har rotet til instilingene på laptopen så jeg kommer meg ikke på internett her hjemme. Hår prøvd både trådløst og vanlig(kabel), men det funker ikke.

Det rare er at jeg har greid å koble meg til trødløse nettverk andre steder enn hjemme. Men jeg vet at nettet her hjemme funker(er det jeg bruker nå).

 

Jeg kan veldig lite om dette så er vanskelig å forklare, men det virker som at laptopen merker at det er noe som er koblet til. Der hvor jeg kobler i kabelen så blinker det er oransje lys intenst i noen sekunder og så stopper det.

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikkse dette? Hvordan jeg kan få tilbake de gamle instillingene?

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ett bilde som kanskje kan hjelpe

http://www.idg.no/multimedia/archive/00018...verk_18676e.jpg

 

Hvis dere ser på det bildet så ser det nesten helt likt ut på min laptop, men på den streken som går mellom Nettwok og Internet ikonet så er det på laptopen miin ett røtt kryss midt på streken. Betyr sikkert at det er en feil der så den ikke kan koble til internettet.

Lenke til kommentar
start - kjør - cmd - "ping 66.249.93.104"

 

svarer den?

 

Når jeg var koblett til det trødløse nettverket så fikk jeg "Forespørsel avbrutt" 4 ganger og s¨sto det " Pakker: sendt 4, motat 0, tapt 4

 

 

Har glemt å si at når jeg kobler til nettverkskabel i laptopen så finner ikke laptopen noen ting, ikke nettverk heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...