Gå til innhold

Hvor mye er denne 1mnd gammel pc verdt nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50 % (og mer) verditap på en måned er nå i meste laget. I løpet av den måneden har det heller ikke kommet noe som kan direkte kalles bedre eller priser har endre seg noe.

 

25 - 27 000 vil jeg nesten si at noe så nytt er verdt.

 

Og husk at prisfallet på brukte PC-er primært skyldes at utviklingen går såpass raskt at at tilsvarende ytelse ofte koster 50 % av nypris et år senere. Men det er ikke tilfellet her, her er det ennå ikke kommet noe nytt tilgjengelig.

 

Alle garantier etc vil jo også gjelde i lang tid framover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor mye er denne 1mnd gamle PC-en verdt nå om jeg selger den?

 

Jeg vil tro en kan klare og få et sted mellom 10-15k for den...

 

huh, så lite.... vill trodd ihvertfall 20000 med skjermen

 

20k er urealistisk, en kunne kanskje ha lurt en til og kjøpe det til den prisen...

 

 

20k er urealistisk fordi det ikke skille så mange tusenlapper på et nytt oppsett med like specs. Da kjøper en like gjerne alt nytt fra butikk.

 

PC-er er tapsprosjekt, de taper seg noe sinnsykt i verdi...

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med de som sier rundt 15k.

 

Tastatur, mus, høytalere, OS, vifter osv får du ikke igjen penger for.

 

 

CPU, 3k

HK, 1k

RAM, 1k-1500

tower + psu, 2k hvis du treffer noen som har lyst på akkurat denne komboen.

HDD, 1k

lyd, vifter, dvd, tastatur, mus, +++ , 1k

skjerm, 2k

skjermkort, 3500-4k

 

Slå alt sammen og kvantumsrabatt, så er man ikke langt unna 15k. Det er synd å si det, men å kjøpe high-end produkter er å kaste penger ut av vinduet dersom du ikke regner tiden du bruker på å sette sammen som en del av regnestykket. Hadde du kjøpt en pc til 10k, kunne du kanskje fått igjen 8k for den nå. De som tar seg pengene til å kjøpe det nyeste og det råeste tar seg som regel råd til å kjøpe det nytt.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig med de som sier rundt 15k.

 

Tastatur, mus, høytalere, OS, vifter osv får du ikke igjen penger for.

 

 

CPU, 3k

HK, 1k

RAM, 1k-1500

tower + psu, 2k hvis du treffer noen som har lyst på akkurat denne komboen.

HDD, 1k

lyd, vifter, dvd, tastatur, mus, +++ , 1k

skjerm, 2k

skjermkort, 3500-4k

 

Slå alt sammen og kvantumsrabatt, så er man ikke langt unna 15k. Det er synd å si det, men å kjøpe high-end produkter er å kaste penger ut av vinduet dersom du ikke regner tiden du bruker på å sette sammen som en del av regnestykket. Hadde du kjøpt en pc til 10k, kunne du kanskje fått igjen 8k for den nå. De som tar seg pengene til å kjøpe det nyeste og det råeste tar seg som regel råd til å kjøpe det nytt.

 

 

Jeg gidder ikke selge dette til noe data guru da.. Den går glatt for over 20lapper :)

Tror ikke jeg gidder og selge den engang da det bare er ett stort tap på penger men takk for pris vurderingen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...