Gå til innhold

Track ID til Nokia?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes et lignende program til s-60 (3rd ivertfall) som heter shazam id.

Mer info finner du her

 

NB: usikkert om det koster penger eller ikke!

 

sitert tulling03:

 

How Much Does It Cost?

* Each time you Shazam music by calling 2580 from your mobile phone, your network operator standard call charges apply (calls usually cost no more than £0.12 max).

** Each successful tag costs £0.50, including VAT (unless you are a subscriber to Tag Club which gives you up to 300 successful Tags for £2/30 day month.

If the tune you tag cannot be recognised, there's no charge. You must be 18+ yrs or have the bill payer's permission. Service works on all music except classical and live performances. See full terms of use.

Endret av semben
Lenke til kommentar

Hmm. Det er ikke mulig å få tak i TrackID programmet til SE da? På grunn av sinnsyke sikkerhetstiltak på Symbian-telefoner så er det i praktisk umulig å bruke javaprogrammet. Jeg ble surt om rundt 20 - 30 tillatelser bare for å få lastet opp én enkel fil, og sånn går det ikke an å ha det. Programmet fant ikke sangen heller. Med Unlock.nos løsning derimot, var det gjort på noen sekunder og alt fungerte utmerket. MYE bedre løsning. Men det beste hadde selvfølgelig vært å bruke SEs trackID da. Den skal vissnok være meget bra :D

Lenke til kommentar
Uansett hva man har, bruk Unlock.no. Den fungerr utmerket :D

Jeg fikk ikke det til å fungere heller, jeg. I går stod det bare akkurat det samme som før jeg trykket(altså ingen informasjon), og i dag kom det opp en feilmelding(husker ikke helt hva det stod og er ikke i nærheten av telefonen nå, så jeg får ikke sjekket).

Endret av Fromp
Lenke til kommentar
Det finnes et lignende program til s-60 (3rd ivertfall) som heter shazam id.

Mer info finner du her

Husk at dette ikke er gratis:

 

Utdrag fra sidene deres:

How Much Does It Cost?

* Each time you Shazam music by calling 2580 from your mobile phone, your network operator standard call charges apply (calls usually cost no more than £0.12 max).

** Each successful tag costs £0.50, including VAT (unless you are a subscriber to Tag Club which gives you up to 300 successful Tags for £2/30 day month.

If the tune you tag cannot be recognised, there's no charge. You must be 18+ yrs or have the bill payer's permission. Service works on all music except classical and live performances. See full terms of use.

Lenke til kommentar

Ser at dere har skrevet at det koster penger å bruke shazam, men etter å ha lastet ned programmet for å teste, virker det ikke som de tar betalt for å finne sangen.

 

For jeg skjønner ikke hvordan de skal ta betalt, når jeg bruker min N95 til å finne sangen, og jeg sitter hjemme og bruker Wi-Fi tilkoblingen på telefon, istedenfor mobil tilkobling. Da kan de jo ikke ta betalt uten å vite mobil nr mitt, og legge inn en regning?

 

Har også prøvd gjennom Netcom Mobil, fikk heller ingen såkalt 'Premium Rate SMS' da heller.

 

Og så gikk jeg inn i programmet på Shazam iD help og der står det:

 

"Use Shazam iD to find out what's playing wherever you are: All you need to do is:

 

1. Click 'Tag now' on your phone (you only need 10 seconds)

 

2. Hold your mobile towards themusic tath's playing

 

3. Wait for the result (only takes a few seconds)

 

4. Look around Shazam iD to find out what else you can do... (like buy the ringtone or share your

tags whit a friend).

 

 

This version of Shazam iD is completely free to use.

 

If you are having problems visit our website at www.shazam.com"

 

 

Så det står jo der svart på hvitt at det er gratis?

 

Dette står på siden dems i Terms:

 

"pay per use:

 

You may use our music recognition service on a "pay per use" basis by dialling 2580 in the UK. Our music recognition service is not available on a "pay per use" basis via Shazam iD."

 

Så sånn det virker for meg nå, er dette programmet gratis og fungerer like bra (bedre?) enn SE sin Track iD.

 

I telefon:

 

Detaljer:

Navn: TrackID

Versjon: 2.01 (41)

Leverandør: Ukjent

Programstørrelse: 59 kB

Størrelse på brukerdata: Ukjent

Format: Java TM

Type: Ukjent

 

Edit: Dette var for det andre programmet, som jeg tok via usb, ikke noe med shazam å gjøre.

 

I Shazam:

 

About:

Shazam iD

Version 1.90

Copyright bla bla bla...

 

Noen som har annen info som jeg ikke har fått med meg, kan noen bekrefte/avkrefte det jeg påstår?

Endret av oxain88
Lenke til kommentar

Hmm, tricky den der. Ut fra det du skriver virker det som om det er gratis, mens det også står at det koster 0.50 pund for hver gang man gjenkjenner en sang?? Men om du bruker trådløst nettverk, hvordan kan det da koste penger...?

 

Her er jeg veldig usikker på hva som er rett. Har dere registrert dere på noen som helst måte? Fint om noen kan oppdatere denne tråden med mer informasjon etterhvert. TRackID er jo et genialt konsept, men betale...nei.

Lenke til kommentar

Etter en del googling fant jeg ut noen andre tråder som snakket om det, og de sa også at det er gratis(+ datakostnader). Men jeg husker ikke lenger hvordan jeg klarte å installere det, for jeg sendte ikke meldingen "SMART to 80805". Mener jeg fant en link, som jeg skrev i web browseren på telefonen, og så innstalerte den automatisk. Ikke registrert meg på noen som helst måte!

 

Føler meg ganske sikker på at dette er gratis og at de betalings greiene semben og tulling03 er for den "gamle måten".

Da ringte du et nr, så fikk du meld tilbake med info. fungerer bare i uk.

 

Nye måten:

Download it and try it for FREE today!

Text SMART to 80805

You get a text with a link to the download. Click on the link.

Shazam checks that your phone is compatible.

The application gets downloaded to the appropriate folder in your phone!

Open it and start experiencing the next level of music recognition.

(UK only service.)

 

Trial version is free to use for a limited term. Terms apply.

 

Vet ikke hvorfor de skriver uk only, har ikke prøvd den metoden selv, for jeg som sagt mener jeg at bare skrev inn adresse i web browser på telefon, og fikk det. Skal prøve å finne ut hvordan jeg gjorde det;)

 

Edit: Fant det ut. Tror jeg skrev http://www.shazam.com/shazamid i browseren på telefonen, og klikket på download. hvis ikke det fungerer prøv: http://s60.mobi/mgp/events/s60/vodafone/shazam.html

 

Men hvis noen har prøvd eller prøver og sende den meld til det nr, fortell om det fungerer eller ikke og om man må betale noe da?!

Endret av oxain88
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ah, herlig tråd! Jeg har vært så misunnelig på venner med SE TrackID. Lastet ned Shazam til min E65 fra http://s60.mobi/mgp/events/s60/vodafone/shazam.html og det fungerer utmerket! Lynkjapt er det og, særlig via WLAN.

Takk, Oxain! :w00t:

 

BTW, noen som har merket hva som skjer etter "3 day trial", eller har blitt belastet på noe som helst vis, utenom datatrafikk?

Endret av toth
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Ah, herlig tråd! Jeg har vært så misunnelig på venner med SE TrackID. Lastet ned Shazam til min E65 fra http://s60.mobi/mgp/events/s60/vodafone/shazam.html og det fungerer utmerket! Lynkjapt er det og, særlig via WLAN.

Takk, Oxain! :w00t:

 

BTW, noen som har merket hva som skjer etter "3 day trial", eller har blitt belastet på noe som helst vis, utenom datatrafikk?

Den linken fungerer ikke lenger, sertifikatet er utløpt.

 

Noen som vet om en annen url der man kan laste ned Shazam?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...