Gå til innhold

Ny PC, ser alt jeg tenker å kjøpe bra ut?


Anbefalte innlegg

God aften, da tror jeg det er på tide med en oppgradering. Eller rettere sagt ny PC.

Hvordan ser dette ut?

 

- Gigabyte GA-P35-DQ6, P35, Socket-775, ATX, Silent Pipe, 1333FSB, 2xPCI-Ex16

 

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

- Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

eller kanskje:

- Corsair QUAD2X 6400C5DHX DDR2 4096MB CL5 ,Kit w/four matched 1GB E.P.P DHX Dimm's

 

Lurer spesielt på minnet, er det 6400 som gjelder? og bør jeg ha 4gb?

 

- Gainward GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 256bit

 

- Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

 

- Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

- Samsung DVD-brenner SH-S203N SATA Black OEM

 

Er det noe ellers som ikke passer så bra sammen, eller som ikke er det optimale? (ikke noe som er meget mye dyrere, kanskje billigere faktisk)

Takk :)

 

 

Synes det ser veldig fint ut jeg:)

Hvis du skal gå for 4gb RAM må du ha XP eller Vista 64bit fordi 32bit ikke takler mer enn 3gb RAM mener jeg å huske..

 

 

Synes det ser veldig fint ut jeg:)

Hvis du skal gå for 4gb RAM må du ha XP eller Vista 64bit fordi 32bit ikke takler mer enn 3gb RAM mener jeg å huske..

Stemmer det, eller 3.5gb er vel 100% korrekt. Men ellers så det jo fint ut.

 

 

den rammen du har valgt der yter veldig bra, men før du bestiller bør du også vurdere denne:

 

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB (695,-)

 

 

den rammen du har valgt der yter veldig bra, men før du bestiller bør du også vurdere denne:

 

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB (695,-)

 

Ja var det jeg lurte litt på om var en ide og skifte til PC8500. Men hva er egentlig forskjellen?

 

 

 

Legg til de minne brikkene linket til tidligere i tråden og du har en knall pc!

 

32bit os har ikke minneadresser til mer en 4gb ram også blir mange av adressene borte i skjermkortminne ++ så dermed støtter ikke oset mer en 3,2 - 3,7gb ram, kommer anpå hvilke andre deler som sitter i PC-en.

 

Bountyhunter

 

 

Takk, men er det stor forskjell fra PC4600 til PC8500?

Er det vits å sette i 4gb ram da? bruker PC-en det den kan da? eller bare 2?

Planen er å kjøre win32 men vet jo aldri, kan jo hende jeg slår på stor tromme og kjører 64 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...