Gå til innhold

HD signaler fra pc til tv, komponent kabel?


rosaemil

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en TV som jeg bruker som pc skjerm. Jeg bruker da Vga kabel kan jeg få hd oppløsninger på Vga kabel?

Eller må jeg kjøpe komponent kabel?

jeg sitter med et 8800 gts kort fra nvidia og en tv som støtter 1080i.

Hvis det går med vga kabel kan dere lage en oppskrift til meg om hvordan jeg setter det opp.

 

Håper på hygelige svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen linker du hvor du kan kan studere forskjelige oppsett http://www.kvasir.no/nettsok/searchResult....p;x=64&y=22

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediace...up/default.mspx

 

Det er nok tv'en din som setter begrensning (ikke vga kabelen)

 

Grafikkortet ditt liker ikke å sende ut interlaced bildet, så 720p (progressivt) er vel det du får

 

skal du vise HD filmer fra pc, er et HDCP godkjent grafikkort greit å ha

Lenke til kommentar

både VGA, komponent og HDMI støtter alle HD oppløsninger, men dessverre er ikke alle inngangene på alle TVer åpen for å kunne bruke så mye av en eller annen grunn, men dersom det er ikke er noen begrensing på TVen din så skal det gå fint.

 

Du har neppe kun støtte for 1080i og ikke p ved midnre din TV ikke faktisk er 1080 oppløsnig på. Er du sikker på at du ikek blander hvilke input signaler den kan takle, med hvor mange fysiske pixler den kan vise? kan tenke meg det kanskje er en 720 TV som også kan takle 1080 input eller hva? Hjelper om du oppgir modellnavnet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
både VGA, komponent og HDMI støtter alle HD oppløsninger, men dessverre er ikke alle inngangene på alle TVer åpen for å kunne bruke så mye av en eller annen grunn, men dersom det er ikke er noen begrensing på TVen din så skal det gå fint.

 

Du har neppe kun støtte for 1080i og ikke p ved midnre din TV ikke faktisk er 1080 oppløsnig på. Er du sikker på at du ikek blander hvilke input signaler den kan takle, med hvor mange fysiske pixler den kan vise? kan tenke meg det kanskje er en 720 TV som også kan takle 1080 input eller hva? Hjelper om du oppgir modellnavnet.

 

-Stigma

VGA er vel max 720 da.

Skal du ha 1080 må du vel ha dvi/hdmi ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...