Cashmere Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Hei! Jeg skal kople sammen et par maskiner med Windows Vista til den stasjonære maskinen, som kjører XP. Windows Vista-maskinene finner ikke XP-maskinen, jeg fant den en gang, men plutselig ble den borte. Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg skal kople sammen XP- og Vista-maskiner? Det gikk ikke ann å skifte domene på Vista-maskinene da det blir brukt Vista Home Premium, som har en begrensning på domene-endring... Kom med forslag om hva jeg kan gjøre. Takk
Yahoo Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 jeg kjører vista og xp i samme nettverk...... du bør sjekke om du har en brannmur eller et sikkerhetsprogram som blokkerer tilgangen til andre datamaskiner. jeg måtte klarere datamaskinen via norton internet security da jeg skulle overføre filer fra xp til vista via nettverket.
Cashmere Skrevet 8. november 2007 Forfatter Skrevet 8. november 2007 XP-maskinen kjører BitDefender og Vistaen kjører Norton Internet Security. Kan du forklare hva jeg jeg må gjøre for å få klarert maskinen da?
FrodeNilsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Hei! Jeg skal kople sammen et par maskiner med Windows Vista til den stasjonære maskinen, som kjører XP. Windows Vista-maskinene finner ikke XP-maskinen, jeg fant den en gang, men plutselig ble den borte. Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg skal kople sammen XP- og Vista-maskiner? Det gikk ikke ann å skifte domene på Vista-maskinene da det blir brukt Vista Home Premium, som har en begrensning på domene-endring... Kom med forslag om hva jeg kan gjøre. Takk Slik jeg forstår deg så kan du ikke koble deg fra Vista maskinen til XP maskinen? Det finnes en løsning som bruker å hjelpe, og det er å skrive inn nettverksadressen som \\192.168.1.99\ på Vista maskinen. Addressen er naturligvis den til xp maskienen. Dette fungerer for meg. Mulig du må deaktivere brannmurer første gang, bare husk å koble fra internett. Dette fungerer for meg.
Cashmere Skrevet 12. november 2007 Forfatter Skrevet 12. november 2007 Skrive det i kjør-kommandoen mener du?
FrodeNilsen Skrevet 12. november 2007 Skrevet 12. november 2007 Skrive det i kjør-kommandoen mener du? Nei. I addresse feltet der det står ">datamaskin>".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå