Gå til innhold

Brytar til USB!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte eg skulle laga eit lite brytarpanel med eit par vanlege "opp og ned" brytarar som kan bli kjøpt på Clas Ohlson og kopla desse til USB porten på PC-en, slik at eg for eksempel kan gje brytar 1 kommandoen "W", brytar 2 kommandoen "P", brytar 3 ... osv.

Er det nokon som veit korleis eg kan gjera dette utan å demontera ein joystick, keypad osv.

Tenkte eg kunne bruka panelet i forskjellige spel.

Takk for svar :) .

Endret av PHdZ
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan aldri tenke meg det er så lett som å koble til noen pinner på usb-en for å skrive bokstaver.

Slik jeg forstod det så går det elektriske koder som blir gjenkjent i systemet,.

Skrevet

Må nokk skuffe deg med at et keyboard er nok det enkleste, har sett flere plasser at folk har gjort det. Mener på at du skal finne matisen de bruker hvis du søker litt

Skrevet

Har laptop og den har ikkje paralellport :roll: .

Men uansett, om nokon har ein link til ein guide korleis eg kan gjera dette via parallellporten er det også fint :) .

Skrevet

Er det mogleg med bruka av "Militær-switch" eller "pilotbryter", altså ein slik:

miswitch_1225_380.jpg

Er ikkje tastaturet kun trykkeknappar?

Skrevet

Her fant eg faktisk ein guide korleis eg kan kopla opptil 10 brytarar til USB'en :) .

Men tville på at eg orka å importera "dingsen" frå USA :( .

Skrevet

om du demonterer et usb tastatur og bruker den delen av kretsen som det kommer signaler inn fra knappene fra og klarer å finne riktig kombinasjon av punkter som må kobles sammen er dette mulig. riktig nok så bør det være impulsknapper da. altså brytere som går tilbake i orginal stilling når du slipper de

Skrevet

De har ca samme pris.

Det kunne jo hende du ønsker å sende info FRA datamaskinen din en gang i fremtiden ogsåf.eks styre lys..

En annen fordel med Arduino er brukerforumet.. Lett å få svar hvis man står fast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...