Gå til innhold

Merge replication på SQL Server 2005 Mobile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal fungere, men jeg har aldri testet det og kjenner ikke til evt. begrensinger.

 

Det står mye på Microsoft sine sider, f.eks. http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms839425.aspx

 

Ellers er jo google din venn. Søk på f.eks. "sql server ce merge replication".

 

Edit: Det heter forresten merge replication, ikke merge application ;)

Endret av kaffenils
Lenke til kommentar

Hehe... litt tabbe :)

 

Eneste kravet jeg finner så langt er SQL Server 2000 eller bedre. Men er inkluderer dette Express versjonene?

 

Av og til er google noe herk. "ce" er forresten ikke en bra blanding når man leter etter Mobile edition:)

Etter mye leting så fant jeg endelig svart... Merge replication støtten for Express er fjernet :(

Lenke til kommentar
Merge replication støtten for Express er fjernet :(

Eh, nei det er den vel ikke så vidt meg bekjent. SQL Server 2005 Express har støtte for merge replication, men som det alltid har vært: bare som subscriber. Og det er vel såvidt meg bekjent den samme begrensningen som SQL Server 2005 Mobile Edition har.

Lenke til kommentar
Merge replication støtten for Express er fjernet :(

Eh, nei det er den vel ikke så vidt meg bekjent. SQL Server 2005 Express har støtte for merge replication, men som det alltid har vært: bare som subscriber. Og det er vel såvidt meg bekjent den samme begrensningen som SQL Server 2005 Mobile Edition har.

 

Nettopp. Litt av ideen var om Express kunne ligge som publisher. Forgjengeren til Express kunne være publisher. Men den har ingenting av det som gjør SQL 2005 attraktivt for merge replication :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...