XciTe Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Hei! Når half life 2 kom ut for ca akkurat 2 år siden, spilte jeg det på en enkel 3500+ 64 bits prosessor, 1 gig ram, 6600 GT osvosv. Når jeg kom til en spesifikk verden i kapitellet "Follow Freeman!" fikk jeg noen ekle streker i grafikken. Det ble bare værre og værre jo lengre videre jeg gikk, men bedre om jeg gikk tilbake og helt borte om jeg gikk langt nok og selvføligelig kom det tilbake om jeg prøvde igjen... Til slutt ga jeg opp uten å egentlig prøve å fixe problemet og tenkte at jeg var såpass nært slutten på spillet at jeg ikke gadd å bry meg. Dessuten hadde jeg jo andre spill... Har nylig kjøpt meg ny PC samt the orange box og ville nyte hele Hl2 serien i full grafikk. Specs på PC-en er 7900 GTX, 6000+, 2 GB RAM ++ Så til min forskrekkelse får jeg AKKURAT samme feil på AKKURAT samme sted! æsj tenkte jeg! Men denne gangen vil jeg fixe det for jeg vil vite hele historien. I console ser jeg en rekke feilmeldinger i rød skrift: Error reading material "materials/maps/d3_c17_10b/c3701_-1822_585.vtf" default error texture maps/d3_c17_10b/cubemapdefault *** Tried to load a non-VTF file as a VTF file! Error reading material "materials/maps/d3_c17_10b/c2451_-64_521.vtf" default error texture maps/d3_c17_10b/cubemapdefault *** Tried to load a non-VTF file as a VTF file! Error reading material "materials/maps/d3_c17_10b/c2927_-60_521.vtf" default error texture maps/d3_c17_10b/cubemapdefault *** Tried to load a non-VTF file as a VTF file! Error reading material "materials/maps/d3_c17_10b/c2709_1074_649.vtf" default error texture maps/d3_c17_10b/cubemapdefault *** Tried to load a non-VTF file as a VTF file! Error reading material "materials/maps/d3_c17_10b/c2709_1083_913.vtf" default error texture maps/d3_c17_10b/cubemapdefault Warning: using WorldTwoTextureBlend on a non-displacement surface (material: nature/blendgrassgravel001a). Support for this will go away soon. Map uses old detail prop file format.. ignoring detail props cpu speed 115 MHz AMD 2046 MB of system RAM cpu speed 115 MHz AMD 2046 MB of system RAM couldn't exec userconfig.cfg Wrote cfg/config.cfg Changing resolutions from (1024, 768) -> (1024, 768) Har lagt ved noen bilder Håper VIRKELIG noen kan hjelpe meg! Jeg bruker de siste driverne fra Nvidia sine hjemmesider.3 PS: Det er NEPPE varme på kortet som er problemet da det holder 40 grader og det blir bedre om jeg går bakover i spillet.
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 (endret) Hei, fant dette i PC spill tråden. (: Prøv å gå inn i HL mappen, og slett MATERIALS. Da vil alle materialsene bli slettet, og den lager nye selv.. Kanskje det går bedre denne gangen..? (: EDIT: Om det er Hl2 du snakker om, da.. Så ligger dette i \steam\Steamapps\DittBrukernavn\HL2\Hl\Materials (??) Tatt utifra hvor CS;s materialsene ligger.. Endret 6. november 2007 av Slettet-3t93k9
XciTe Skrevet 6. november 2007 Forfatter Skrevet 6. november 2007 Var ikke noe som ligna på det engang :/ men prøver å slette resources som ligger i steam/steamapps Kommer med edit.
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Min ser slik ut: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\MEG\half-life 2\hl2\materials
XciTe Skrevet 6. november 2007 Forfatter Skrevet 6. november 2007 Vet ikke om det har noe med saken å gjøre men: jeg har ikke ei mappe som heter materials deR?: P
Bear^ Skrevet 7. november 2007 Skrevet 7. november 2007 Du har ikke en mappe som heter materials fordi den ligger i GCF filene i Steamapps og de filene der inne kan bare slettes om du sletter hele GCF filen. Så det er ikke en løsning. Sitter du på en god internettforbindelse XciTe? Om så, forsøk å slett source materials.gcf som ligger i Steam/steamapps mappen. Om jeg har tenkt korrekt nå så vil du set at Half-Life 2 og episodene har behov for oppdatering så Steam vil laste ned en fersk source materials.gcf fra Valve's servere. Merk at du bør sitte på enten en god internettforbindelse eller ha meget god tid ettersom Source materials.gcf er rundt 1 Gb i størrelse. Ettersom problemet ditt vedvarer på kryss av hardware tviler jeg på at det er noe hardware relatert problem. Consollen bruker mange ganger å gi feilmeldinger mot textures, scripts og dialoger som ikke har noe effekt på spillet i det hele og det store, men jeg tror kanskje du har fått et råttent egg i familien på din maskin. Tipper jeg korrekt at du har fremdeles de gamle GCF filene på det nye oppsette som du brukte på det gamle?
XciTe Skrevet 7. november 2007 Forfatter Skrevet 7. november 2007 Ja, det stemmer at jeg bruker den samme STEAM mappa som den gang jeg hadde gamle maskinen. Så jeg er et lite hestehode foran deg der. Holder på å laste ned nå. Sitter på 16 mbit så dette burde gå greit Det er vell heller steam som blir flaskehalsen her Vi får se om dette løser problemet! Takk skal du ha Bear^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå