Gå til innhold

Overklokking av X1900XT

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Nå i det siste har jeg prøvd å overklokke mitt Power Color X1900XT 512 MB. Og det overrasker meg egentlig hvor lite jeg klarer det. Leste en på forumet som klarte 680/840, det har ikke jeg sjangs til. Jeg prøvde det, men etter få sekunder med 3D test i ATI-Tool kræsjet PC-en. Jeg har tatt den til 690/790 en gang, og da klarte den ihvertfall 3DMark veldig bra. Hvis jeg spiller crysis med så "høy" klokk, kræsjer det etter et par minutter.

Hva er det vanlig å kunne overklokke dette kortet til? Dere som kan mye mye dette har herved forstått at jeg er nybegynner her, men alltid fint med litt hjelp :)

PS! Har ikke stock-kjøler, så temperatur er ikke noe problem. Kortet blir sjeldent mer enn 70 grader varmt under max-load.

Endret av Martin-sama
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

mitt klokka ikke noe særlig ved stock volt. minne på disse er ikke noe glad i å bli klokka. er også forskjell på minne på disse. 1.1ns og 1.2ns tror jeg det var, der 1.1 klokker best

664/778 kjørte jeg på.. gikk jeg over så frøs bildet i spill.

så men du må nok kjøre opp volt.

er vel noen her som har noen volt tips

Endret av Simkin
Skrevet

Er som sagt veldig nybegynner når det kommer til klokking, men trenger ikke å være spesielt skarp for å skjønne at jeg kanskje burde være forsiktig med voltstyrken. Håper nå har noen tips å gi! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...