Gå til innhold

Brukertest: Plantronics Voyager 855


Anbefalte innlegg

voyager855_h_rgb3.jpg

 

Lite, lett og lekkert.

 

Jeg har nå brukt dette et døgn og er veldig fornøyd. Faktisk stolt også.

Bruker det til en Sony Ericsson W660i.

 

Klargjøre:

Innstalasjonen er lett, de første ti min blir brukt til å søke etter parred enhet/enhet å parre med.

Dette vil si at jeg kan la være å slå av blåtann på mobilen og når jeg skal ut å gå, slår jeg på hodesettet og det kobler seg automatisk opp med mobilen og lar meg spille musikk eller ta telefoner.

 

Brukervennlig:

I bruk går det lettere en forventet. Dette sitter godt i øret med de medfølgende gummi proppene

Det er mulig å skyve ut mikrofonbommen for at mottaker skal høre deg bedre.

Hodesettet har fire knapper til å kontrolere funksjonene.

- Sentrert stor knapp til å besvare, avvise og legge på samtaler.

- Liten knapp til å mute mikrofonen, play og pause.

- To små knapper i en linje for styring av volum under samtale, volum i avspilling av musikk og for å hoppe til neste spor.

post-97216-1194207232_thumb.jpg

 

Det kan virke forvirrende at to knapper deler fire funksjoner. I bruk mens man hører musikk fungerer dette ved korte eller lange trykk.

- Kort trykk øker volumet eller senker volumet.

- Langt trykk (ca 2 sekunder) hopper frem eller tilbake i sporene.

 

- Det første minuset mitt. Jeg ville ha programert sistnevnte knapper omvendt, kort trykk bytter spor og langt trykk øker volumet.

- Det neste minuset er at lyden har en tendens til å skurre litt når volumet blir for høyt.

- Det siste minuset er at musikken kan hakke litt. Dette tror jeg er telefonen sin skyld eller filene, forskjelige medie typer takles ulikt. For noen sanger går det helt knirkefritt mens andre hakker.

 

BONUS

Som man ser på bildet er det en ledning mellom ørene. Når jeg så dette på bilder ble jeg midels glad. Når jeg åpnet pakken så eg at denne ledningen er forseggjort. Den er trykket med sort stoff som gjør den eksklusive følelsen litt større.

 

BONUS2

Du kan selv bestemme hvilket øre som skal ha hovedpluggen med kntrollene og mikrofonen. Det er enkelt å klikke ut og inn ledningen og bytte øre.

 

Så etter et døgn bruk vil jeg gi terningkast :-: (5)

- Det trekkes litt ned for Skurring og Ulogisk Knapp-programering. Tvilen på om det er telefonen som hakker på sangene kommer Voyager 855 tilgode.

 

Edit:

Tror nå faktisk hakkingen i avspillingen ikke kommer av telefonen direkte. Merker når telefonen ikke er i en fast avstand fra hodesettet at skurringen kommer. Det vil så når jeg går og beinet med telefonen beveger på seg.

Så da dalte nok litt av intrykket, om det er sånn at signalet ikke takler for mye bevegelse.

 

Blir spennende å se om dette er noe amobil erfarer når de (eller andre) tester hodesettet.

 

Edit2:

Hadde lagt denne under feil plass. Men kommet riktig nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit3:

Samtalen med dette hodesettet er så som så.

Etter en god stund og noen besvarte og utgåtte samtaler kan jeg si jeg er litt skuffet.

Flere ganger får jeg spørsmål om jeg er et sted med dårlig dekning.

Samtalen kan besvares med og trekke frem mikrofon-bommen. Dette gjør at mikrofonen kommer nermere munnen, men øker ikke kvaliteten på samtalen veldig.

 

Så terningkastet fra min side synker til en :: (4.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...