fa74b4a4-8b2c Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 (endret) Hei Jeg har en gammel Windows xp maskin med en del programvare som jeg kunne tenke meg å ta bacup av. Siden denne pc-en nå begynner å bli en del år, har jeg nå planer om å skaffe meg en ny. Problemet mitt er at alle de opprinnelige installasjons cd-ene har blitt kastet. Finnes det en måte å flytte programmer over på en annen pc, slik at de fungerer normalt? Tusen takk for alle gode svar... Endret 4. november 2007 av J0nny
fa74b4a4-8b2c Skrevet 5. november 2007 Forfatter Skrevet 5. november 2007 (endret) Ingen som har noen forslag...? Endret 5. november 2007 av J0nny
johome Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Det er nok flere måter å gjøre det på. En måte er å laste ned Sync Back. Som navnet sier så kan du synkronisere /flytte programmer over til en annen Pc med dette programmet. Programmet er gratis , og jeg bruker det selv til å ta sikkerhetskopi av programmer / Bilder og slikt til min eksterne harddisk. En annen måte er jo å brenne programmer på CD/DVD .
fa74b4a4-8b2c Skrevet 5. november 2007 Forfatter Skrevet 5. november 2007 Det var litt av det som var problemet, når jeg kopierte alle filene til (feks. Photoshop) over til en ekstern harddisk, og deretter over til en annen pc. Fikk jeg en feilmelding som sa at programmet ikke klarte å starte, jeg fikk beskjed om å reinstallere programmet... lurte på om det fantes en måte eller et program for å løse dette?
johome Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 (endret) Fikk jeg en feilmelding som sa at programmet ikke klarte å starte, jeg fikk beskjed om å reinstallere programmet... Du mener reinstallere SyncBack ? Isåfall merkelig , har du satt deg inn i hvordan programmet virker ? I stedet for å kopiere til den eksterne harddisken kan du jo bare kopiere direkte til den andre PC-en med dette programmet Endret 5. november 2007 av johome
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. november 2007 Skrevet 5. november 2007 Du kan ikke bare kopiere et program med Windows-utforskeren fra en pc til en annen. Programmer som for eksempel Photoshop lagrer filer i registeret. Wiken..
PerB Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Du kan ikke bare kopiere et program med Windows-utforskeren fra en pc til en annen. Programmer som for eksempel Photoshop lagrer filer i registeret. Ingen program lager filer i registeret. De lagrer imidlertid info og pekere til nødvendige programfiler. De fleste Windows-program vil plassere mange viktige filer i bl.a. system32 og system katalogene. Disse følger selvsagt ikke med når programområdet kopieres.
Skagen Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Et annet 'problem' ved kopiering av programvare er at det ikke alltid alle de nødvendige filene blir lagret i /Program Files/Program/-mappa, men kan havne litt rundt om kring, f.eks under /Windows/System32/ o.l. plasser. Å kopiere installasjons-mappa til installerte programmer er i de fleste tilfeller en umulig oppgave. Det beste er å installere de inn på nytt på den nye PCen.
hightow Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Du kan lage et image av hele harddisken din, vha f.eks Acronis True Image, for så å legge den inn på den nye PC-en.
Aqualong Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Du kan lage et image av hele harddisken din, vha f.eks Acronis True Image, for så å legge den inn på den nye PC-en. Det tror jeg funker veldig dårlig. Tviler sterkt på at Windows fra en gammel maskin vil starte på en ny med helt annen HW.
hightow Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 ^^ God mulig - selv har jeg flyttet disker med OS over på ny maskin uten problemer. Trengte bare ny aktivering av windows og installering av nye drivere, om jeg ikke husker feil. Forsåvidt samme konseptet. Det finnes andre alternative programmer som er beregnet for nettopp dette, slik som PCmover og PC Relocator. Ingen er gratis da, heller ikke Acronis sine produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå