Gå til innhold

Bytte trådløs-kort på bærbar?

Arthemax

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg har prestert å sette det trådløse nettverkskortet på PC-en min ute av spill gjennom litt ugjennomtenkt tukling. Om jeg ikke får til å 'tukle-reparere' kortet så foretrekker jeg å kjøpe et nytt internt kort fremfor å ofre en USB-port til en eller annen dings.

Derfor lurer jeg på om det er mulig - får jeg kjøpt trådløse nettverkskort til bærbare PC-er? Har modell noe å si? Hvordan bytter jeg det ut osv.

Om det i utgangspunktet er mulig å bytte kort skal jeg poste info om hvilken PC-modell det er snakk om og andre detaljer dere måtte lure på.

På forhånd takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er fullt mulig og heller ikke så vanskelig :)

dersom PC-en er kjøpt i fjor eller tidligere er det mest sannsynlig ett Mini-PCI-kort, er PC-en kjøpt i år er det enten Mini-PCI eller Mini-PCIe-type.

Du kan finne slike kort i prisguiden, noen av de vanligste kortene er Intel 2915ABG, Intel 3945ABG eller Intel 4965AGN, der de to første er Mini-PCI-kort og det siste Mini-PCIe.

Skrevet
det er fullt mulig og heller ikke så vanskelig :)

dersom PC-en er kjøpt i fjor eller tidligere er det mest sannsynlig ett Mini-PCI-kort, er PC-en kjøpt i år er det enten Mini-PCI eller Mini-PCIe-type.

Du kan finne slike kort i prisguiden, noen av de vanligste kortene er Intel 2915ABG, Intel 3945ABG eller Intel 4965AGN, der de to første er Mini-PCI-kort og det siste Mini-PCIe.

Takk for svaret. 2915ABG ligner veldig på det jeg har i maskina nå (den er 3 år gammel, så jeg regner med at det ikke er et Mini-PCIe-kort), så jeg tror jeg går for det.

Det jeg er litt urolig for er selve byttinga. I tillegg til sloten som kortet passer inn i så er det jo festet i antenna som snor seg rundt omkring i maskina, og antennekontaktene så ikke ut som om de var så enkle å løsne helt uten videre. Kan du linke/forklare meg hvordan jeg går fram for å bytte ut kortet?

Skrevet

Kontaktene som fester trådantennen til kortet er sårdeles enkel å løsne. Dette er bare plugger man plukker av :) (Antennen går vanligvis rundt skjermen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...