Gå til innhold

Redusert hastighet på ADSL


Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har ADSL fra start.no, hastigheten skal være 4 megabit, men i den siste måneden har hastigheten vært jevnt nede i 1 megabit :(. Jeg har ringt og klaget og etterhvert fått kundebehandlerne til å forstå at det ikke er et problem med bruken av min pc. (Jeg laster ikke ned nevneverdig mye, og har brannmur og oppdatert virusprogram)

Tidligere i dag fikk jeg beskjed om at problemet var fikset, men når jeg kom hjem, viste det seg at hastigheten var ytterligere redusert... til lusne 500 kilobit... :mad:

Etter en maraton ringerunde til telenor og start.no der det ble utvekslet en del stygge ord og yttrykk, ble jeg klar over at problemet ikke ville la seg fikse før over helga. Og sansynligvis ikke med det første da heller... :cry:

Noen som har råd til hva jeg bør gjøre? droppe start.no? Kan jeg påvirke telenor til å få litt fart på saken? Det er tross alt telenor sine montører som har gjort saken en del værre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det är bara att vänta.

 

1. Du kommer inte kunna påverka Telenor, då du inte är kund hos dem.

2. Start.no kommer inte kunna påverka Telenor, så länge de håller sig inom rättetiden de gett till Start.

 

Du överlever helgen utan full fart på nettet. Kunde varit värre :-D

Lenke til kommentar
Det är bara att vänta.

 

1. Du kommer inte kunna påverka Telenor, då du inte är kund hos dem.

2. Start.no kommer inte kunna påverka Telenor, så länge de håller sig inom rättetiden de gett till Start.

 

Du överlever helgen utan full fart på nettet. Kunde varit värre :-D

Joda, du har rett i det ;P, jeg klarte meg godt uten full fart over helga :yes: .

Problemet er at det har pågått i over en måned nå, og jeg er avhengig av å jobbe en del hjemmefra. Jeg kobler meg til jobben gjennom VPN, og da er det litt viktig å ha en stabil og rask oppkobling (375-700kbit upload er litt skrantete). Joda hastigheten er faktisk blitt værre for hver oppretting telenor gjør...

 

Sist jeg snakket med Start, (etter den tredje "opprettingen") fikk jeg beskjed om at det ikke var feil på linjen eller sentralen, det var mest sannsynlig det var en feil hjemme hos meg :( . Så nå venter jeg på nytt modem fra start, for eventuellt å kunne utelukke modemtrøbbel eller fikse problemet.

 

Jeg har vært borti et lignende problemet tidligere med start og telenor, da jeg skulle øke hastigheten fra 2mbit til 4mbit. Det tok telenor nærmere to måneder før de kunne innrømme at de hadde "glemt" å justere opp hastigheten. Den gangen måtte jeg selv snakke med noen lokalt ansatt i telenor for å få fart på sakene.

Så du kan si at erfaringen med telenor er litt dårlig...

Endret av snufleren
Lenke til kommentar
Hvordan har du sjekka farta? Bare ved kjøring av et speedometer på nettet?

Det, samt programvare, som supportavdelingen på start ga meg beskjed om å laste ned, husker ikke navnet... Pluss at de utførte egne tester som viste at "noe var galt". Jeg merker også stooor forskjell når jeg prøver å streame f.eks. quicktime trailere på quicktime.com.

 

Og før noen nevner det: Jeg har ikke fildelingsprogrammvare gående i bakgrunnen, bruker oppdatert antivirus, med oppdaterte definisjonsfiler, samt slår av barna's PC-er, slik at avlesning skal være mest mulig nøyaktig :yes: . Oooog har brannmur konfigurert og slått på i router...

Endret av snufleren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...