Gå til innhold

Howto: Åpne porter i D-Link DIR-635


Olavxxx

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lagde en "Jippi, jeg har bridget.." tråd for en tid tilbake, hvor jeg postet i lykkerus etter jeg hadde bridget D-Link DIR-635 med min Thomson Speedtouch 546i.

 

Fordeler etter bridge:

Nettet var litt kjappere

Nettet er mye mer stabilt (linjen er nå mulig å game på, samt oppetiden er drastisk forbedret).

 

Det er faktisk en UTROLIG differanse!

 

Når dette er sagt, så virket ikke DCC (chat, send, etc) i IRC klienter (pga. blokkerte porter).

 

Det sies at et bilde sier mer enn tusen ord, men jeg vil skrive noe i tillegg til å legge ut bildet.

  • Om du bruker mIRC, må du åpne porten til identd (somregel 113)
  • Du bør åpne en port-range for DCC (portrange må da samsvare mellom routerens portrange og klienten (i dette eksempelet mIRC)).

I dette eksempelet, åpner jeg mIRC porter 113, samt da en port-range på 5000-6000 mot en gitt PC.

post-13064-1193912115_thumb.jpg

Som dere ser på bildet, kan man åpne enkle porter (separeres med komma), så vel som man har mulighet for å åpne port-range.. Dvs. feks 5000-6000, som i dette eksempelet.

 

Du kan velge PC-en fra dropdown-listen om du ikke har IP-Addressen "i hodet".

Pass også på at avkryssningsboksen er krysset, da det ellers ikke er en aktiv konfigurasjon.

post-13064-1193912581_thumb.jpg

Her ser dere portrangen samsvarer med det som er satt opp i D-Link.

 

Om du fremdeles sliter med DCC, med mIRC, må du prøve deg frem med "lookup method server" vs "lookup method normal". Det kan også være du må prøve både "on lookup, get ip" vs. "on lookup, get host".

 

Ja, jeg vet.. En kort tutorial :p Men det betyr vel bare at D-Link har gjort jobben sin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...