tibbs Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Installerte Slax på harddisken hvor WinXP lå fra før på en NTFS-partisjon. Før Slaxinstallasjonen var det 8 Gb ledig plass som ikke var partisjonert. Av den laget jeg en bootpartisjon på 100 Mb, en Swap på 512 Mb og resten som Linuxpartisjon. La så inn Slax. Når jeg så restarter PC-en starter Slax direkte. Får ikke fram Windows, men fra Slax ser jeg at den fortsatt ligger der. Hva gjør jeg for å få fram et valg mellom WinXP og Slax ved boot? Er grønn på dette.
tibbs Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Skrevet 31. oktober 2007 Er som sagt grønn på dette. Kan ikke huske noe om GRUB eller LILO ved installasjonen.
sim Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 http://www.slax.org/doc_boot_iso_md5.php#lilo Kanskje den kan hjelpe deg litt.
tibbs Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Skrevet 31. oktober 2007 Ser etter fila lilo.conf men det ligger ingen slik fil under /etc
anders iver Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 se om du har en mappe i /boot som heter grub. I såfall kan du se i /boot/grub/menu.lst for instillingene til grub.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå