Gå til innhold

Tungsykkel, til våren igjen. Pris og planlegging?


Frysning

Anbefalte innlegg

Hei, til våren nå satser jeg på å ta tunglappen. Jeg er blitt 20, og klar for dette kan man si. Det blir nok litt øvekjøring privat også, så sant far får fikset forbremsen. (BMWR80ST Snart veteran :wee: ). Det jeg lurer litt på er prisen det kommer på, jeg vet det er vanskelig å estimere dette på forhånd så jeg spør her. Jeg forventer svar i hovedsak fra de som har tatt sertifikatet i Bergen, hvor jeg også kommer til å ta det. Pakkeprisen jeg fikk tilbud om på telefonen lå på 16.000,-, var det dyrt eller ok? Jeg har kjørt veldig mye bil, og har også kjørt moped i noen år. Så trafikkforståelse skal det ikke stå på. :wee:

Penger er det nok av, alt jeg lurer på er når jeg kan starte opplæringen. Hørt at det er ganske dødt vinterstid :p, og kan jeg ta teorien i vinter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange kjøretimer som kreves er forskjellig fra sted til sted. Der jeg tok tunglappen nå i høst var det ikke noe minimum antall timer du måtte ha, det gikk mer på når kjørelærer mente jeg kjørte bra nok at jeg begynte på det obligatoriske (banekjøring, langkjøring osv.)

Jeg hadde heller ikke mulighet til å øvelseskjøre privat og hadde 5 kjøretimer.

 

16000 er en helt ok pakkepris, jeg betalte 14640kr.

Teoriprøve på biltilsynet kan tas i vinter, de fleste kjøreskoler her omkring starter opp med kjøring rundt mai.

Endret av NoEvo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...