Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har laget en "delt bruker" som jeg har gitt et par personer "Send on behalf"-rettigheter til. Dette fungerer fint (dog virket det ikke som mappene innboks, sendte elementer osv arvet rettighetene fra mailbox, så måtte inn å spesifisere tilganger på de mappene, litt rart).

 

Derimot ønsker jeg ikke at mottaker skal få avsender som feks "Per Persen på vegne av tullebruker". Noen som vet om man kan unngå dette?

 

/greigutt

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har laget en "delt bruker" som jeg har gitt et par personer "Send on behalf"-rettigheter til. Dette fungerer fint (dog virket det ikke som mappene innboks, sendte elementer osv arvet rettighetene fra mailbox, så måtte inn å spesifisere tilganger på de mappene, litt rart).

 

Derimot ønsker jeg ikke at mottaker skal få avsender som feks "Per Persen på vegne av tullebruker". Noen som vet om man kan unngå dette?

 

/greigutt

http://www.windowsitlibrary.com/Content/191/19/2.html

 

 

 

Send As vs. Send on Behalf Of

There are actually two different permissions that let you send from another mailbox. The Delegates tab procedure in the previous section grants "Send on Behalf Of" permission. The other similar permission, which can be granted only by the Exchange Server administrator, is called "Send As."

 

The major difference is that the Send As permission hides the name of the actual sender. When Marvin Arias uses his Send As permission to send a message as Mark Brown, recipients see only Mark Brown on the From field. There is no indication that Marvin Arias actually sent the message.

 

On the other hand, if Marvin Arias has only Send on Behalf Of permission, recipients will see Mark Brown's name in the From column in the Information Viewer but both Marvin Arias's name and Mark Brown's name on the incoming message, as shown in Figure 19.15.

 

Sending for Another User

Regardless whether you have Send As or Send on Behalf Of permission for another user, the procedure for sending a message for that user is the same. After you start the new message, follow these steps:

 

 

In the new message window, choose View, From Field.

 

 

Enter the name of person you're sending for in the From box, as shown in Figure 19.16. (Or, click the From button to select the name from the Address Book.)

 

 

Complete and send the message as usual. If you don't have permission to send for this person, you'll get a message to that effect.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...