Gå til innhold

E65 eller N73?


iskya

Anbefalte innlegg

Etter mye om å men står det nå mellom E65 og N73 ME (som skal ta over for min gamle k750i)..

Har tenkt å kjøpe på chess med mitt nåværende knock-out-abonnement og da koster faktsik E65 mindre (ca. 2300) enn N73 ME (ca. 2500)... E65 er mindre i størrelse og mange sier den er raskere... N73 har UTROLIG FIN SKJERM :love: og veldig bra kamera...

 

Jeg har sett på begge mobilene og jeg synes skriften på E65 ser veldig liten ut (det kan man kanskje gjøre noe med i innstillinger?). Da jeg ikke skal bruke mobilen i jobbsammenheng men mest som moro-mobil er kanskje N-serien bedre for meg enn E-serien? Har tenkt å laste ned noen programmer på mobilen, blant annet opera mobile, tospråklig ordbok og snes-emulator. Dessuten kommer jeg til å bruke pdf-leser men kommer ikke til å bruke mobilen til å lese word-dokumenter i særlig stor grad. Om jeg kjøper N73 kommer jeg til å bruke kameraet på den en del, akkurat som jeg gjør nå med min k750i... Likevel er jeg inneforstått med at om jeg vil ha gode bilder må jeg uansett bruke det ordentlige kameraet mitt så det er ikke SÅ viktig...

 

(Har også sett på 6120 classic og den kommende e51 men jeg vil ha minst 2,2" skjerm)

Jeg kommer ikke til å bruke mp3 da jeg har en god ipod nano, men vil likevel ha ME-utgaven av N73 for jeg synes den er penest i svart og det følger med 2gb minnekort noe som er bra for bilder og programmer...

 

Ser at E65 har lenger taletid i GSM enn N73 men likevel kortere standbytid? Virker merkelig...

WiFi er jo positivt mht. surfing når jeg er på universitetet f.eks...

 

Så... N73 ME eller E65? :hmm:

Hvilken av disse mobilene bør jeg velge?? Synspunkter fra folk som har eller har prøvd en/begge? :)

Må si jeg er forelsket i skjermen til N73, men liker størrelsen på E65 bedre

Endret av muchacha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På ergonomi og kvalitet vinner E65, kamera og skjerm er sterkere i N73. Noe av problemet med N73 er vanskelig joystick og noe ubehagelige taster (E65 har ikke de beste tastene heller, men de er er mer komfortable enn N73 sine).

 

Jeg bruker E65 til daglig og kan trygt anbefale den. Samtidig må jeg påpeke at N73 kan være et bedre valg med tanke på underholdning

Lenke til kommentar

Har prøvd både E65 og N73 ME i Nokias Showroom på Byporten i Oslo. Kan ikke si at noen av dem var særlig imponerende, rent fysisk. Joysticken på N73 er liten og er vanskeilg å kombinere med de andre navigasjonsknappene. Generelt er også joystick et dårlig valg om du har tenkt å ha telefonen i mer enn et år, både med tanke på fukt og slitasje.

 

Menyknappene til E65 var på grensen til det latterlige. De var små og sto tett i tett! Jeg har vanskeligheter med å forestille meg at disse, selv med tilvenning, kan bli særlig behagelige.

Lenke til kommentar
Har prøvd både E65 og N73 ME i Nokias Showroom på Byporten i Oslo. Kan ikke si at noen av dem var særlig imponerende, rent fysisk. Joysticken på N73 er liten og er vanskeilg å kombinere med de andre navigasjonsknappene. Generelt er også joystick et dårlig valg om du har tenkt å ha telefonen i mer enn et år, både med tanke på fukt og slitasje.

 

Menyknappene til E65 var på grensen til det latterlige. De var små og sto tett i tett! Jeg har vanskeligheter med å forestille meg at disse, selv med tilvenning, kan bli særlig behagelige.

 

 

Nå står Nokia klar med mange nye, interessante modeller før jul, så man trenger ikke se tilbake til N73 eller E65. Det eneste er at de to nevnte blir billigere etter som tida går.

 

Dessuten er flere av Series 60-modellene som har kommet etter N73/E65 klart raskere i menyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...