Gå til innhold

Ny pc til rundt 10.000 lappen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg ny GAMER/allbruks pc til neste LAN. Da har jeg vært så enkel at jeg dro på komplett.no å fant en ganske pen allerede bygd pc der. http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10289

Å da som sikkert mange vet så er det mulighet for å konfugurere PC-en etter som hva du har lyst på. Da har jeg først å fremst tenkt å ta bort høytalerne og musen for det har jeg. Og da kommer jeg til spørsmålene:

1. Nytt tastatur, for det tastaturet de har valgt ut er ganske dårlig tror jeg. Så visst jeg kan få tips om noen brae tastatur som er gode til gaming og vanlig bruk.

2. Jeg ble litt forvirret når jeg så at bare for 70 kroner så kunne du få 3.0 ghz prossesor istedenfor 2.4 ghz. Så er det det med 4 mb og 8 mb cache hva er forsjellen?... hva skal jeg velge?

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB

(3. Er det noe poeng i å "investere" i 4 gb ram?)

4. Også er det det med vista og XP... jeg er tryggere på XP og har lest litt om forskjellen på XP og vista når det gjelder gaming og da kom XP best ut av testen, foreløbig helt til noe sånn DirectX 10 eller noe sånt skulle komme som gjorde at vista ble mye bedre. Så jeg tror jeg lager en avsteming på det!

OG visst du ellers vet av bedre alternativ enn det jeg nevnte ovenfor så tar jeg med stor glede imot det altså

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...