Gå til innhold

Dell, ell?


Anbefalte innlegg

Har fått et ganske gunstig tilbud igjennom "vervet" om å kjöpe Pc-pakke fra Dell med finansiering. Har hört endel klage over Dell för...mens andre synes at det absolutt er verdt penga. Bör jeg satse på å bygge selv, framfor å kjöpe ei ferdigpakke? Budsjettet mitt ligger på 15000 kr(behöver ingen monitor.)

 

Tage Folde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Dell maskin i over 3 år og aldri opplevd dårlig service. De oppgraderte til og med skjermen min gratis uten at det var deres feil at feilen oppstod (tror jeg hadde ett dårlig skjermkort).

 

Nedturen med Dell maskiner er derimot muligheten for å bytte ut hovedkort eller strømforsyning. Det går selvfølgelig an men innebærer å lage strømkontakter for PSU fra HK selv og splitte ledninger for å få LED'ene til funke fra HK (på/av knapper, HD lys osv.).

 

Hvis du vil ha en pc som du lett kan oppgradere i fremtiden er lurt i bygge selv, jeg ville ha gjort det pr. idag og det er ofte billigste alternativ.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Min dell pc har også virket fint fint den siden jge fikk den i 99. Men, skal du ha "pakke-pc" så mister du overklokkings muligheter pga de er fjernet i bios.

 

Også er det ofte vanskelig hvis du vil beholde garantien. (Den forsvinner når du opner pc-kabinettet)

Lenke til kommentar

Jeg er fullt og helt imot pakke-PC'er som Rec, IBM, Dell etc.

Så kan dere se hvordan IBM-maskiner fungerer, hva service-avtalene til Rec _egentlig_ går ut på, oppgraderingsmulighetene til HP og Packard og så videre. Eneste ferdigmaskinene som kan være noe å satse på er Targa, da får du i det minste et ordntlig kabinett du kan skru litt på i ettertid, samt skikkelig support. Det siste savner jeg hos andre jeg har vært borti.

 

Men 1 ting skal Dell ha: De lager kjempegode bærbare! :smile:

Lenke til kommentar

Om du har så mye penger som du gir uttrykk for, så kan du få en kanonPC om du bygger selv! Særlig om du ikke skal ha skjerm. Radeon 8500, 3GB DDR-Ram, XP1000+, hva enn du måtte ønske deg :grin:

 

og til han fyren over meg; Aldri kjøp noe på Spaceworld. Du får aldri det du håper på, og det er minst 1.5 ganger så dyrt som på f.x. elkjøp eller komplett.

 

[ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-01-05 04:58 ]

Lenke til kommentar

Låter som om det ikke er så mye å tenke på...vil gjerne ha litt oppgraderings muligheter også.

Det eneste som bekymrer meg er det å montere det hele, har aldri bygd en pc för...men det er klart, en gang må väre den förste, så det er vel bare å kaste seg ut i det.

 

Tage Folde

Lenke til kommentar

Å bygge pc er ikke noen doktoravhandling. På både hardware og pcworld.no har de noen fine guider som en starthjelp, men du trenger ikke mer en ett korrekt skrujern,fjerne statisk elektrisitet, skruene du får/fikk sammen med kabinettet og litt logisk sans.

Resten går greit, for de fleste kontaktene går bare en vei og de fleste bruksannvisninger du får med det du kjøper står til og med gjerne på ett av de nordiske språkene (Norsk/Svensk/Dansk) og det er mulig å forstå.

Ellers vil du garantert få mye hjelp til valg av deler på dette forumet.

Bare fortell hva du skal bruke maskinen til, og annet fornuftig.

 

Fordelene med en ferdig pakke er nettopp at den er ferdig der og da. Du slipper problem som mer "aktive" brukere kan få, men du får en mer statisk maskin. Du får ferdig installerte programmer og operativsystem.

Har du rask linje er det siste ikke no problem å få for prisen av en pakke tomme cd plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...