makila Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Hallo! Jeg vet det er skrevet litt om dette før, men fant ikke svar.. Det ringte en person fra ISP'n og spurte etter eieren av linja. Jeg spurte hva det gjaldt, men han sa han skulle prate med eieren (Jeg sa at eieren var faren min). Han har ikke fått no telefon. Jeg ble litt nysgjerrig på hva dette kunne være? Har hatt en del trafikk på nettet, siden 8 gb lastes ned gjennom utorrent. Ikke snakk om noe ulovlig innhold. Noen som har opplevd det samme eller? Om noen plutselig skulle gi advarsel for ulovlig nedlastning, er det ISP'n som kontakter deg først da?
Pozzolan Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Sikker på at det ikke er noen som tuller med deg da? Sa de navnet til eieren?
makila Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tror ikke de tuller, da jeg sjekket opp nummeret, og nummeret kom fra Telenor Mobile... Mannen sa han kom fra telenor. Nei, faktisk så spurte han bare etter eieren. Han sa ikke navnet på eieren. Hhmm..
Atald Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Hvorfor skulle du få en advarsel for å benytte deg av nettkapasiteten dere betaler for, til lovlig ned/opplasting?
makila Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Skrevet 30. oktober 2007 Hvorfor skulle du få en advarsel for å benytte deg av nettkapasiteten dere betaler for, til lovlig ned/opplasting? Det gjør de nok ikke heller. Men er dette fremgangsmåten dems, for å gi folk advarsel for ulovlig nedlastning? Jeg tenker på om de bare har registrert mye aktivitet på nettet her, så de trorr det kan være nedlastning av film osv..
Pozzolan Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 Har mine tvil... tror ikke de har lov til å overvåke brukerne sine. Vet om flere som makser linjene sine 24/7 uten å ha fått advarsel. Kan være en selger som vil at dere oppgraderer eller noe lignende?
makila Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Skrevet 30. oktober 2007 Akkurat det jeg også tenker. Hadde vært rart om de sitter å overvåker brukerne... Mulig det var en selger ja. Kanskje han ville oppfordre oss til å oppgradere, siden han har sett mye pågang på linja i det siste. Bare så rart at han virket så alvorlig i stemmen En ting, hvorfor spør en annsatt i telenor etter hvem som eier linja? Har ikke de det fra før av?
MrLee Skrevet 30. oktober 2007 Skrevet 30. oktober 2007 De vet alt det. Det blir liksom som en tilbyder spør om brukernavn og passordet ditt. Jeg tipper det er noen som kødder med deg eller en selger som jobber på oppdrag fra telenor (og dermed ikke har all kundedata). Slike advarsler, om de skulle komme, hadde nok komt skriftlig uansett.
foenix Skrevet 2. november 2007 Skrevet 2. november 2007 Uansett hvem som ringer så er du ikke forpliktet til å gi fra deg personalia over telefon. I alle fall kan du spørre om hans navn og hvor han ringer fra og deretter si at du skal ringe ham opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå