Gå til innhold

TES: Mod'ing av Oblivion


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Jeg får aldri svar når jeg spør om: HVORDAN MOD'ER DU OBLIVION?

Jeg har lastet dem ned fra Fileplanet.com, men så hvafornoe?

Værsåsnill å svar!

 

Hilsen Meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når du laster den modder fra nettsider, og åpner opp zip filen, 7z eller whatever fil det er.

hvis modden er ny armor eller weapons, så er det i filen en mappe som heter meshes, dette skal ekstrakteres til samme mappe i oblivion->data files->meshes, dette må gjøres med alle de andre mappene i mod filen. Som hvis du har en mappe som heter music så ekstrakterer du den til music i oblivion mappa.

 

så når du starter spiller så skulle du kunne krysse av på modden, hvis du har gjort det riktig da.

Skrevet

Det pleier å følge en Readme med modden, som forklarer hvordan du installer den, men vanligvis er det vel bare å legge alle filene i Data mappa i Oblivion mappa de, og så krysse de av i "Data Files", som du kommer til via Launcher'n;)

Skrevet (endret)

Let etter readme-filer både der du lastet ned og i selve filen du laster ned (om det ikke er en ren .esp- eller .esm-fil). De fleste modifikasjoner (alle som ikke utelukkende erstatter teksturer) har en .esp-fil eller en .esm-fil (vanligvis førstnevnte). Denne må du legge C:\Programfiler\Bethesda Softworks\Oblivion\Data (eller hvor du nå enn installerte Oblivion til; denne mappen er vanligvis bare referert til som "Data-mappen"). Når du starter Oblivion må du, i launcheren (altså før selve spillet starter), klikke på "Data Files" og hake av for den modifikasjonen du nettopp installerte.

 

Da skal alt (vanligvis) virke. :)

Endret av MiSP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...