Gå til innhold

7950 Gx2 vs 8800 GT


BromZ

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har idag denne 7950 Gx2,, lurer på om 8800 GT er et bedre kort,, vet det er DX10 på 8800,, men Er det mye bedre ?. Jeg har en 24" skjerm,, å spiller i 1920x1280 oppløsning.

 

Sliter egentlig med de fleste nye spill,, både Colin Mcrea Dirt og spessielt Crysis.

 

Det jeg vil ha er en maskin som drar crysis bra..

Men tror kansje resten av maskina mi kommer litt kort til det..

 

AMD Opteron 185.

2gb ram

Raptor 74 gig disk.

7950 GX2.

 

 

Er det noen som vet når det kommer et nytt topp kort?,, i mine øyne nå er det vel dumt å kjøpe 8800 GTX, virker som 8800 GT omtrent er på høyde. Men er det egentlig godt nok til crysis ?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen kort pr. dags dato som kjører Crysis bedre enn 8800Ultra. Skal du kjøre Crysis på max, må du nok bytte ut mer enn skjermkort også.

 

 

Ja var nok det jeg tenkte,, Noen som kan anbefalle en oppsett som kan dra det meste,, uten at det trenger å koste skjorte,, jeg kan være villig til å invistre i et ultra kort,, men har lite lyst å bruke 5-6 tusen på en cpu f.eks.

 

Vil det være en merkbar forskjell og oppgrader til Intel Core 2 Duo E6850 og 4 gig ram ? og fortsatt bruke samme skjerkort jeg har idag?..

 

Eller må jeg bare kaste shiten å kjøpe nytt, hehe er litt frustrerende det der. men sånn er det nå bare.

Lenke til kommentar

Du får nok en god ytelsesbedring ved bytte til E6850, ja. Men Crysis liker Quad ;)

 

GX2 har ikke hatt særlig suksess. Verken hos forbrukere eller i spill. hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt meg Q6600, 4GB RAM, vent på nytt nvidia hovedkort (780i chipsett) og kjøp deg 2 stk. 8800GT, eller evt. 2 stk. av nye 8800GTS som kommer 19. November.

Lenke til kommentar
Du får nok en god ytelsesbedring ved bytte til E6850, ja. Men Crysis liker Quad ;)

 

GX2 har ikke hatt særlig suksess. Verken hos forbrukere eller i spill. hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt meg Q6600, 4GB RAM, vent på nytt nvidia hovedkort (780i chipsett) og kjøp deg 2 stk. 8800GT, eller evt. 2 stk. av nye 8800GTS som kommer 19. November.

 

 

Oki!.. Første gang jeg har hørt at quad er bedre i spill,, men det var jo bare et tidspørsmål.

 

Har hatt store planer om å oppgradere ved juletider.. får bare vente med crysis til da. Da har det kansje skjedd ting både i cpu og skjermkort fronten.

Lenke til kommentar
8800GT kom i dag.

780i chippsettet til nVidia kommer 12. November

Nye 8800GTS kommer den 19. November

Og det nye toppkortet til nVidia skal visst komme i Januar.

 

"Quad-core is Crysis phwoar"

 

 

Ok! Da blir det enten oppgradering i november eller i januar. kansje cpu og hk i november å vente til januar med skjermkortet.

 

Jeg takker og bukker for svar..fikk litt sjele ro nå hehe..

Lenke til kommentar
Ok! Da blir det enten oppgradering i november eller i januar. kansje cpu og hk i november å vente til januar med skjermkortet.

 

Jeg takker og bukker for svar..fikk litt sjele ro nå hehe..

 

Jeg har tenkt til å gjøre det samme, vente på phenom/Yorkfild prossesorene, også kanskje ddr3 og 780i sli, håper det ikke blir så aaaalt for dyrt med det første da, for da jeg skal ha det :p

 

Lurer på om 2x 8800GT i sli vil yte bedre enn 1x 8800Ultra, hvis ja så skal jeg f**n meg ha det :D

Endret av kenz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Som sagt, orker ikke starte en slik diskusjon nå :p

 

Og du kan fint kjøre PCI-E 2.0 kort på PCI-E 1.1 hovedkort.

 

Ok!..

 

Har et spørsmål,, har det noe for seg å kjøpe 8 gig ram ? koster jo ingenting for ram omdagen..

 

Har satt opp dette oppsette:

post-81787-1194690025_thumb.jpg

 

Vil dette holde til å kjøre crysis på fult med 1920x1280 oppløsning ?.. Eller bør jeg gå for den nye GTS korta ? eller evnt bytte ut noe annet?..

 

Tips å råd motas med stor takk..

 

Ps: det første skjermkorte skal tanta mi ha :).. hun bruker bare nettbank, msn og sjekker epost i ny å ned, så det bør holde

Lenke til kommentar
Ingen skjermkort pr. dags dato vil dra Crysis på max...

 

 

Ikke engang 2 stk ultra?.. Det bør i alle fall gå ann å spille det spille på high oppløsning om ikke ultra high.. Ellers så er det jo liten vits å oppgrader før det kommer maskinvare som duger..

Lenke til kommentar
Kommer ann på oppløsning.

På 1920x1200 vil ikke 2 stk. Ultra holde engang, nei.

 

Men så kommer et dual 8800GTX kort i Januar. 2 stk. slike vil nok holde til 1920x1200. Kanskje ikke på med ekstrem FPS, men sikkert god nok.

 

 

Hehe,,, er jo rått at spillet er så bra. Men litt rart at det ikke har kommet gjevere maskinvare enda.. om 1 år så har det vel kansje kommet noe som drar crysis,, men da er det noe nytt på gang :)..

 

Men fra spøk til revolver, Er det oppsette jeg satte opp der noe å satse på ?, har solgt innmaten i PC-en jeg bruker nå så jeg må ha noe nytt.. håper i alle fall jeg får spilt crysis med god grafikk å fin flyt,, om det ikke er alt på max..

 

Tar imot forslag til endringer. men summen bør ikke bli mer enn 15 000 kr i alle fall

Endret av BromZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...