Gå til innhold

Overklokking av Intel Penryn.. Hos Intel i Sverige.. Bilder og resultater


Anbefalte innlegg

Joda, problemene med coldboot var så absolutt tilstede..Hvis systemet krasjet, måtte vi ned på -50 for å få liv i systemet igjen... Når dette er sagt, få funket det jo bra bare man fant de rette instillingene... Da var systemet med på leken helt ned til

-150 grader..

 

 

Når man føst snakker om tørris /LN2 rør, så har jeg utviklet et nytt rør som definitivt er det beste jeg noen gang har testet.. Kjørte min 6850 prosessor (qx) på dette røret i går, og benchet jo på 5460MHz med alle fire kjerner aktivert..

 

Jeg legger ut bilder av røret på torsdag.. måtte gjøre noen små enringer..

Legger da ut bilder av ikke mindre enn tre rør..., hvorav kun det ene bil produseres grunnet kostnader... men dette ser også så langt ut til å være det suverent beste røret..

 

Så det er bare å sende meg en PM hvis noen skulle være interessert...

Kjipt å vente til røret varmer seg opp til dere kan boote igjen. i alle fall om det har ganske mye masse så tar det jo en evighet. Har dere noen bra triks der, eller venter dere bare?

Gleder meg til å se de nye rørene dine, regner med at det kommer til å ha ganske mye masse med tanke på at du benchet med alle fire kjerner aktivert. Og dette er jo noe vi trenger i disse quad-dager. Gjør det mye lettere å kontrolere ln2en også.

 

Er spent på hvordan røret ditt kommer til å se ut. Snakket litt med KP, og han hadde funnet ut at det var best med veldig tynn kobberbunn, og tynne vegger(evnt. veldig stort rør i diameter), og en gjerne en kobberstang i midten, samt nedrissing nesten helt i kanten. Grunnen er, å få ln2'en mest mulig nærmed de 4 kjernene. Altså, å ikke waste kulde på midten av prosessoren, der kjernene ikke er.

Kan være jeg har misforstått, men det høres logisk bra ut.

Kan ikke ha altfor tynn bunn heller, massen totalt må jo være ganske mye eller så vil man få altfor store svingninger. Dragonpotene var jo designet slik, ganske følsomme slik og man måtte følge opp ganske aktivt med ln2en. i alle fall slik jeg har forstått det uten å ha testet de. Men F1-røret er mye kraftigere og klarer å "holde" på kulden(Ja, jeg vet at i fysikken er det ikke noe som heter kulde, det er bare varmeforskjeller, men dere skjønner hva jeg mener) slik at man kan være mye slappere med hellingen av ln2. En quad eller en annen cpu med stor varmeutvikling vil derfor ha mye større nytte av mer masse fordi det vil være lettere å kontrolere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...