Gå til innhold

22"-24" LCD skjerm for spilling?


ArneHB

Anbefalte innlegg

Ny skjerm står for tur, men jeg er forsatt veldig usikker på hvilken skjerm jeg skal kjøpe og derfor trenger jeg hjelp til å velge. Leste tråden om dell sin nye 24" skjerm som jeg hadde i kikkerten, men etter det jeg skjønner så er d temmelig mye etterslep i den.

 

Skjermen skal hovedsaklt bli brukt til spilling, for det meste FPS spill. Det vil være viktig med en lys og god skjerm med gode kontraster for å se finden lettest mulig, og lav responstid.

 

Hovedvekt på:

Lav responstid

Høy kontrast og lysstyrke

 

Pris: 2-8 000 (Vidt spekter av pris, men jeg betaler gjerne ekstra for å få en god skjerm, så får jeg heller bare spare meg opp til det)

Størrelse 22"-24" +/- (Om det er noen serdeles bra spilleskjermer som er mindre eller større så bare foreslå dem)

 

Skjermer jeg har tenkt på:

Samsung 24" Syncmaster 244T (Responstid - grå til grå: 6 ms Lysstyrke: 500 cd/m2 Kontrast: 1000 :1)

Samsung 24" Syncmaster 245B (Responstid: 5 ms Lysstyrke: 400 cd/m2 Kontrast: 1000 :1)

Samsung 22" Syncmaster 226BW (Responstid - grå til grå: 2 ms Kontrast: 3000 :1)

NEC 22" AccuSync LCD22WMGX (Responstid - svart til hvitt: 5 ms Lysstyrke: 300 cd/m2 Kontrast: 1000 :1)

LG 22" L226WTQ (Responstid - grå til grå: 2 ms Lysstyrke: 300 cd/m2 Kontrast: 3000 :1)

LG 24" L245W (Responstid: 8 ms Lysstyrke: 500 cd/m2 Kontrast: 1000 :1)

 

Jeg heller mest mot Samsung 24" Syncmaster 244T pga lysstyrke (har "høy" responstid) eller LG 22" L226WTQ pga lav responstid og pris.

 

Er det noen 24" med responstid under 5ms?

Er det noen nye 24" på vei jeg burde vente på?

Endret av ArneHB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har selv sett på denne skjermen, til ca. 5500,-

 

 

http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:...47;c:36167;pl:1

 

Ser at de ikke selger den lenger, men bør være mulig å få tak i den andre steder.

Har fått gode karakterer, men er ingen ekstrem spill skjerm bare veldig god allround skjerm.

Kunne tenkt meg samme skjerm med ett hakk bedre spillegenskaper, og gjerne i 22-24 tommers området.

 

Det kan også være en ide å se at den støtter hdcp....?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...