Gå til innhold

Installere forum til webside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fersk på det å innstallere forum, og hjemmesider generelt sett. Det jeg altså skal gjøre, er å installere phpBB på en nettside.

Slik jeg har forstått det må de nødvendige filene lastes opp på en ftp-server. Har forsøkt å forstå det gjennom og lese litt på forskjellige sider, men jeg sliter litt likevel.

Har lastet opp forumet på en ftp-server, uten problemer, tror jeg iallfall. Videre har jeg forstått det slik at det skal være enkelt. Det eneste man trenger å gjøre er å skrive url'en i nettleseren, så skal installasjonen starte automatisk. Vel, det skjer ikke hos meg iallfall. Når jeg skriver url'en, kommer det ingenting opp, kun en blank side. Er det noen som vet hva jeg kan ha gjort feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Programvaren phpBB er basert på programmeringsspråket PHP, og det virker for meg som om PHP ikke er installert. Er du sikker på at webhotellet/serveren har støtte for PHP?

Skrevet

Du har nok rett i det, Kadmium. Jeg hadde ikke sjekka godt nok på webhotellet mitt.

Jeg er som sagt nytt på dette feltet. Har webhotell hos http://web10.nu/ og jeg har Windows. Betyr det med andre ord at jeg ikke får installert phpBB?

Skrevet (endret)

Det betyr nok dessverre at du ikke får kjørt noen PHP-applikasjoner i det hele tatt.

Som det står i FAQ-en:

PHP-scriptet mitt virker ikke på mitt Windows-hotell:

Det er ikke meningen at du skal bestille Windows-hotell om du skal bruke PHP. Da bestiller du Unix-hotell (basis).

Endret av Kadmium
Skrevet (endret)

Peiling på om det er mulig å bytte webhotell, eventuelle erfaringer med det? Da tenker jeg fra Windows til Unix.

Endret av roadflash
Skrevet

Selv har jeg ikke noen erfaring med denne tjenestetilbyderen i det hele tatt. Jeg ville sendt en e-post til kundestøtte og spurt om det er mulighet for bytte av webhotell for evt. en liten ekstra sum.

Skrevet
En flytning fra et windows hotel til et unix hotel skal gøres af vores teknikere.

Du skal gøre følgende

1) Tag backup af alle data du ønsker at beholde

2) Skriv til supporten med dit kodeord og at du ønsker et unix webhotel

Indenfor 24 timer har du fået et unix hotel

Svar fra supporten. Nå venter jeg bare på at det skal skje. Det ordnet seg heldigvis på en enkel måte, uten at de krevde ekstra betalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...