Gå til innhold

Kjøp av PC, 9k - komplett.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har i en stund lurt på hva jeg skal kjøpe av PC. Jeg spiller en del spill, og har lyst på en PC som tåler en del på denne fronten, men har ikke råd til så veldig mye mer enn 9000 for boksen. Mus og tastatur er ikke nødvendig, men kan være nyttig.

Var innom DinSide.no sin test av PC-er for 10000(med skjerm), og så litt på disse. Har funnet ut av Komplett.no sin PC var den billigste om(og beste?) om man kjøper uten skjerm, og tenker egentlig å gå for denne.

Likevel har jeg i denne prosessen vært innom dere her på hardware forumet, og lært at dere er hyggelige, innsiktsfulle og behjelpelige personer, så tenkte jeg skulle søke litt hjelp hos dere også.

PC-en jeg har valgt finnes mer eller mindre her:

http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10289

Men det er med skjerm og du må gjøre litt mer jobb for å finne ut, så jeg har samlet de spesifikasjonene jeg tror er viktige for dere her:

Cooler Master Centurion 534, Sort,

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2,

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2

EVGA GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, HDCP,

USB2 multikortleser 3.5" sort,

Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

Det er altså mer elle mindre spesifikasjonene som jeg får for 8900 inkludert frakt.

Har også vært innom datakjeden.no sitt tilbud som vant testen(der tok de hensyn til skjerm), og spesifikasjonene er mer eller mindre:

Intel Core 2 Duo E6750

2048 MB DDR2-minne

500 GB SATA harddisk

320 MB GeForce 8800GTS DVI/TV-out

DVD-brenner dual layer

Minnerkortleser

Nettverkskort

Microsoft Vista Home Premium

Hva tenker dere om disse? er det noe jeg har oversett og bør tenke mer på? Noen tanker om helt andre oppsett?

Personlig liker jeg å ha en butikk å gå tilbake til, så disse er fordelaktige sånn sett, men kanskje dere mener jeg får mer ved å bestille f.eks. fra Amentio(typos) og får de til å bygge for meg?

Uansett, beklager lang post, men håper på gode og positive svar!

Mvh Tomto

Endret av tomto
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, tusen takk for svar.

Får se på det; det er ikke vits med noen større endringer som holdes innenfor budsjettet - den funker helt fint for gaming? :o

Takk

Skrevet

Hører og leser mye om GT kortet - kommer det itl å bli lett å bestille en PC som noen bygger for en med dette kortet i nær fremtid?

Takk for svar!

Skrevet

Hvor stor blir forskjellen om man forbedrer ramen?

Hjelper det på "alt", eller kun spesielle fuksjoner?

Mvh Tomto

Skrevet

Hei

Hva syns dere jeg bør gjøre da? Bør jeg lage et nytt oppsett for ca den samme prisen med 8800GT i stedet? Noen som har noen forslag?'

Komplett bygger PC-er for 500?

Takkfor hjelpen!

Tomto

Gjest Slettet+6132
Skrevet
Hei

Hva syns dere jeg bør gjøre da? Bør jeg lage et nytt oppsett for ca den samme prisen med 8800GT i stedet? Noen som har noen forslag?'

Komplett bygger PC-er for 500?

Takkfor hjelpen!

Tomto

Jeg ville ha gått for 8800gt istedenfor, det er litt billigere og yter en god del bedre. Det trekker også mindre strøm.

Skrevet

<ingenting mer man skulle endre på PC-en en skjermkortet?

Ingen som foreslår å bygge selv for en gang skyld? er keen på det, men er liksom litt usikker, så?

Takk for all hjelp!

Tomto

Gjest Slettet+6132
Skrevet
<ingenting mer man skulle endre på PC-en en skjermkortet?

Ingen som foreslår å bygge selv for en gang skyld? er keen på det, men er liksom litt usikker, så?

Takk for all hjelp!

Tomto

Jeg finner ikke noe mer jeg ville endret på.

Vil du bygge selv så går det fint, det og bygge sammen PC-er er ikke så vanskelig i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...