Gå til innhold

Hvor kraftig PSU til dette oppsettet?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Hei.

Kikker litt rundt og leker med tanken på å kjøpe meg ny hardware.

Saken er bare at jeg tviler på at min nåværende 400W kan takle de komponentene jeg har listet opp, og siden det er ei god stund siden jeg sist holdt på med slikt, kan en vel si at jeg har "glemt" litt av hvert.

Jeg lurer enkelt og greit derfor på om noen kan gi meg en antydning på hvor kraftig strømforsyningen til dette oppsettet trenger å være?

Alle svar mottas med takk!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags 400W har du fra før av?

Og jeg vil heller anbefale deg å kjøpe en E6750 enn E6850.. differansen i frekvens kan du lett oppveie med litt klokking ;)

Om du føler at du bør ha ny psu, se på Corsair 450W eller 520W. 620W vil være overkill

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

For tiden har jeg en eller annen Forton/Source strømforsyning på 400W.

:)

Vi får se hva det blir til. Tross alt er dette oppsettet temmelig fiktivt, i og med at jeg sparer til kamera.

Skrevet

leste på profilen din der at du vil ha et realistisk oppsett som ikke er for dyrt. jeg vil råde deg til å velge et annet skjermkort. 8800GTX har vært toppkort i ett år nå, usedvanlig lenge for et skjermkort, og det har gått ned lite i pris. nvidia har sikkert noe mye kraftigere på lager, men de melker 8800GTX så lenge de kan.

på komplett får du Radeon 2900pro til 1750 kr. dette er raskere enn 8800GTS 320 mb jevnt over, og matcher til tider 8800 GTS 640 mb. i tillegg har det et voldsomt overklokkingspotensiale. det er mer enn kraftig nok i dag, så kan du heller kjøpe nytt skjermkort i begynnelsen av 08. satt nemlig selv i akkurat samme problemstilling for 2 dager siden.

Gjest Slettet+9871234
Skrevet
på komplett får du Radeon 2900pro til 1750 kr. dette er raskere enn 8800GTS 320 mb jevnt over, og matcher til tider 8800 GTS 640 mb. i tillegg har det et voldsomt overklokkingspotensiale. det er mer enn kraftig nok i dag, så kan du heller kjøpe nytt skjermkort i begynnelsen av 08. satt nemlig selv i akkurat samme problemstilling for 2 dager siden.

Takker for konstruktivt svar. :)

Har nå gjort et par endringer, og klart å senke prisen en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...