Gå til innhold

Hjelp til å finne et fremtidsrettet hovedkort?


Richard`n

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sulle ha hatt hjelp til å finne et noe fremtidsrettet hovedkort for Intels q6600 prosessor. (LGA775?)

Pris er ikke det viktigste, men så for meg max 2200kr, kan strekke meg lengere hvis det virkelig er verd pengene.

Har sett en del på x38 kortene, spesiellt Asus Maximus Formula, men ser at det er problemer med å finne minne som kjører problemfritt.

Det må støtte ddr2. Samt ha en del utstyr som nettverk, minst 6 sata, minst 8 usb. Wifi er ikke et must. Trenger ikke sli.

 

Det burde desuten være enkelt å klokke for en nybegynner:)

 

Hvis noen anbefaler et minne kresent kort, setter jeg også pris på om det anbefales kompitabelt minne til denne.

Endret av ajohn_richard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan!

 

Hvis du skal tenke framtidsrettet hovedkort så må du tenke på DDR3 minne som kommer og de nye 45nm prossesorer ifra intel. Og i tillegg ha lydkort som støtter nye Blu-ray og HD DVD formater. Da må du ha et hovedkort som har den nye Intel P35 chipset.

 

Vil da anbefal Gigabyte GA-P35C-DS3R hovedkort.

Linker:

Link til produsenten

Review av hovedkortet

Pris sammelikning på hardware.no

 

Den støtter:

 

- DDR2 og DDR3

Den har 6 RAM-slot. 4 DDR2 og 2 DDR3. RAM-slotene er fysisk forskjellig.

 

- Støtte for nye 45nm intel CPU som kommer på markedet i framtiden. 1333/1066/800 MHz FSB. Lett overklokking muligheter.

 

- 8 SATA2 Porter. Og to av portene støtter også eSATA. Er med såkalt bracket for kobling av 2 ekstern eSATA harddisk.

 

- Har hele 3 stk nye PCI-E x1 slots og 3 vanlig PCI-slots. og 1 PCI-e x16. Det som er minus her er at den ikke har 2 PCI-e x16 og ikke støtter SLI.

 

- Lydkortet støtter ny HDl-lyd formater, Blu-ray og HD DVD formater.

 

Den er også ganske rimelig koster under 1000kr. Vil anbefale deg kortet her. Har du nå sprøsmål så bare spør.

 

Bilde:

motherboard_productimage_ga-p35c-ds3r_2.0_big.jpg

Endret av athavan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...