Gå til innhold

n73 eller 6120 classic?


Anbefalte innlegg

:thumbup:Halloen!

 

jeg skal kjøpe meg en ny telefon og trenger litt hjelp til å bestemme meg.

Jeg har sett litt på nokia N73 og 6120 classic. Jeg er selvfølgelig åpen for andre alternativer også.

Jeg vet at de sier N73 er treig og det kan bli et problem siden jeg er veldig utålmodig, men eller virker den helt perfekt :dribble:

6120 er jo liten of nett og det er jo et pluss, men den har ikke like bra kamera som n73 og det spiller ganske stor rolle for meg. Men den har jo sånn stilig panorama-modus :!:

 

Funksjoner:

-Kalender: ja men det spiller ingen rolle

-GPRS: det er...?

-EDGE: Tror det

-Email klient: bruker ikke eposten så mye.

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Helst vanlig eller klapp

-Vekt: Ikke viktig

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm: Stoooor helst ;)

-Touchscreen: Nei

 

-Merke: Har hatt SE så vil helst ha Nokia... Forandring fryder :!:

-Kamera: Ja! Veldig viktig!

-Videokamera: Ja! ganske viktig

-Symbian: hæ?

-Infrarød port: samma det

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: samme så lenge den tar minnekort

-Minnekort?: Ja.

-MP3: Ja!

-Radio: Ja!

-UMTS: ...

-Triband: .....

-wLAN: er ikke helt sikker på hva det er...

- Mulighet for GPS: Ikke viktig...

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Ja, helst!

-Batterilevetid: ikke superviktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Forklar litt utdypende her: Sms, ta bilder med, filme, høre på musikk, alarm, litt internett, bruke frontkameraet ;) , spille spill... Det hadde vært utrolig kult om jeg kunne brukt mobilen til lommelykt og andre nyttige ting ;)

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver "symbian: hæææ?"

men likevel vurderer du to symbianmobiler? :-P

hvis du ikke vet hva symbian er bør du gå for 6300 istedet for 6120, den har bedre batteri :)

Men skal du ha kamera er jo N73 en bra kameramobil, men den er en symbianmobil like fult.

Hva med sony ericsson k810i eller k850i? :) Raske og fine og ikke symbian

Lenke til kommentar
Enig med muchacha. N73 er jo også en relativt gammel mobil i mobilverdenen, så teknologien er "gammel" i forhold til andre mobiler. Jeg anbefaler deg å kikke på SE sine cybershot mobiler hvis kamera er viktig.

 

6120 har ikke så bra kamera at man kan skryte av det. Det er bare helt OK.

 

tusen takk for tipsene :)

jeg var i butikken idag og testet telefonene. Jeg kom frem til at k810i eller n73 passer best for meg.

Jeg forelsket meg helt i n73 sin stooore skjerm, men så var det jo det symbian-tingene da :) hehe

Men når jeg tenker over det så kommer jeg nok til å bli vant til smartphone programmene etter en stund.

Men så er jo k810i fra SE en veldig god kandidat men jeg likte ikke helt knappene og skjermen er jo ikke like stor som n73 sin. Men, men... :p

Lenke til kommentar
Du skriver "symbian: hæææ?"

men likevel vurderer du to symbianmobiler? :-P

hvis du ikke vet hva symbian er bør du gå for 6300 istedet for 6120, den har bedre batteri :)

Men skal du ha kamera er jo N73 en bra kameramobil, men den er en symbianmobil like fult.

Hva med sony ericsson k810i eller k850i? :) Raske og fine og ikke symbian

 

Takk for tipset!

Jeg tror jeg kommer til å gå for k810i eller n73 (jeg blir nok vant til symbian tingene til slutt ;) )

Lenke til kommentar
Selv har jeg tenkt å kjøpe en n73 me (music edition) og er selv forelsket i den store skjermen hehe

men vil ha en symbianmobil og da :)

Joda, N73 har en fin skjerm, men så må man jo ha bæreseler for å frakte den rundt...

 

Det er ikke en mobil, men en bobil :!:

 

Jeg valgte 6120 på grunn av lav vekt og gode spesifikasjoner. Jeg er ikke avhengig av god batteritid eller stor skjerm...

Lenke til kommentar
Selv har jeg tenkt å kjøpe en n73 me (music edition) og er selv forelsket i den store skjermen hehe

men vil ha en symbianmobil og da :)

 

N73 er litt stor, men det er en bra telefon. Ikke minst har den en stor og flott skjerm.

 

På N73 var det problemer med joystick, som falt av, men muligens ME-versjonen er bedre her.

 

På N73 og flere andre nokiamodeller med Symbian må man try til mer eller mindre vellykket tredjepart programvare for å få vekkerklokke med repetisjon av dager, stoppeklokke, nedtellingstidtaker og diktafon som kan spille inn mer enn ett minutt.

 

Har en Nokia 6110 med Symbian, og på denne er det vekkerklokke med repetisjon. I tillegg kan man legge inn flere alarmer for nærmeste 24 timer. Men resten av mangellisten ovenfor gjelder også for denne. Ser ikke bort fra at 6120 Classic er utrustet på samme måte.

Lenke til kommentar

Du skal være bra liten og svak for å trenge bæreselle til n73 :-P

Og jeg er IKKE villig til å få en mindre skjerm OG dårligere batteri OG dårligere kamera for en mobil som er blant de tynneste..

Har nå en k750i som er litt tykkere enn n73 og den er slettes ikke plagsomt stor...

 

Se på mobilene i butikken. Med så bra kamera og 2,4" skjerm er ikke n73 utrolig stor. Er dessuten fint å ha noe å holde i, selv jeg med mine små jentehender foretrekker størrelsen på n73 (eller k750i) fremfor 6120...

 

Men hvis du har trange lommer og ikke bruker veske så er nok 6120 et mye bedre alternativ

 

 

(og ang. joysticker som er dårlige fikk k750i også mye pepper i forskjellige forum, men jeg har hatt den i to år med aktivt bruk og den er så god som ny. Tror du skal være svært uheldig/uforsiktig for å ødelegge joysticken)

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

Heisan :)

Jeg har en telefon å tilføye, bare sånn du vet at den finnes. Nokia 6500 Slide :thumbup:

Den har en behagelig stor skjerm på 2,2 tommer, mot 2,4 på N73. Du merker forskjellen, men 6500 har likevel ikke en liten skjerm.

Kameraet har også 3.2 mp, men den tar veldig mye bedre video enn N73! Så du la litt vekt på dette. Den har også stereo BT, slik at du kan bruke trådløse headset til å høre musikk, så du slipper styret med ledninger.

Den er ikke Symbian, så den er rask og bra, og menysystemet er veldig enkelt men har samtidig utallige innstillingsmuligheter og tilpasninger :) Prisen er vel omtrent lik N73 ME.

 

Skal ikke dramatisere noe veldig rundt 6500, men bare gjøre deg oppmerksom på at det er en god telefon som du kanskje kunne vurdert :)

 

Lykke til med ny telefon! :)

Lenke til kommentar

n73 me koster 2700 uten abonnement og da får man med 2gb minnekort.. 6500 slide koster 3200 uten abonnement.

Den er veldig fin det er den, men kameraet på n73 er faktisk bedre (selv om video er bedre på 6500 slide)

Men 6500 slide har nok bedre byggkvalitet og er dessuten litt slankere

Lenke til kommentar
Heisan :)

Jeg har en telefon å tilføye, bare sånn du vet at den finnes. Nokia 6500 Slide :thumbup:

Den har en behagelig stor skjerm på 2,2 tommer, mot 2,4 på N73. Du merker forskjellen, men 6500 har likevel ikke en liten skjerm.

Kameraet har også 3.2 mp, men den tar veldig mye bedre video enn N73! Så du la litt vekt på dette. Den har også stereo BT, slik at du kan bruke trådløse headset til å høre musikk, så du slipper styret med ledninger.

Den er ikke Symbian, så den er rask og bra, og menysystemet er veldig enkelt men har samtidig utallige innstillingsmuligheter og tilpasninger :) Prisen er vel omtrent lik N73 ME.

 

Skal ikke dramatisere noe veldig rundt 6500, men bare gjøre deg oppmerksom på at det er en god telefon som du kanskje kunne vurdert :)

 

Lykke til med ny telefon! :)

 

1000 takk for tipset om 6500 slide! Det høres ut som om den kan passe meg veldig bra faktisk ;)

Kommer nok til å gå for den eller n73 ME.

Men uansett kommer jeg nok til å vente sånn til juletider med å skaffe meg ny mobil ( min gamle k500i son jeg har hatt i 3 år holder nok ut 2 måndeder til, hehe)

Endret av telefonkatalogen
Lenke til kommentar
Nå har de testet 6500 slide på amobil.no

Virker som kameraet er mye mer tungvint å bruke enn det som er på N73 me

Dessuten er jo skjermen mindre og mobilen er faktisk tyngre...

 

Leste testen og det virker som om n73 er mye bedre (i hverfall i amobil sine øyne) og selv tror jeg at jeg kommer til å gå for n73 me.

Men så var det noen rykter om nokia n62, som har 5 megapixler og ser ganske stiilig ut ;)

vi får vente å se... hehe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...