Gå til innhold

LCD- skjerm, synk- hastighet (frekvens) og dyre skjermkort


gunlovin

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hørt noe om at LCD- skjermer ikke klarer å utnytte dyre skjermkort (FX, 9700pro etc), fordi at synk- hastigheten (frekvensen) er lavere enn fps i spill.( Ja, jeg har fulgt med på debatten om LCD/CRT og spill, men jeg vil ikke engang vurdere å bytte til CRT!) Stemmer dette? Vil det i såfall være helt bortkastet for meg å kjøpe et FX-kort med min Syncmaster 181T (sync-hastighet på 85Hz x 81kHz)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har hørt noe om at LCD- skjermer ikke klarer å utnytte dyre skjermkort (FX, 9700pro etc), fordi at synk- hastigheten (frekvensen) er lavere enn fps i spill.( Ja, jeg har fulgt med på  debatten om LCD/CRT  og spill, men  jeg  vil ikke engang vurdere å bytte til CRT!) Stemmer dette? Vil det i såfall være helt bortkastet for meg å kjøpe et FX-kort med min Syncmaster 181T (sync-hastighet på 85Hz x 81kHz)?

Det er vel ikke først og fremst sync-hastigheten som er den begrensende faktoren på LCD-skjermer, men responstiden. Kjører du DVI, er forresten vertikal refresh uansett 60 Hz, og ikke 85.

 

Et kraftig skjermkort er jo uansett å foretrekke, særlig med tanke på at man bør spille i native oppløsning, 1280*1024.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...