Gå til innhold

Asus a7v133 + Duron 900Mhz


Anbefalte innlegg

Jeg overklokket den til 1200mhz i bios. Nå har det seg slik at pc'en ikke vil boote i det hele tatt. Skjermen går ikke på og det virker som den er helt død. Det er ikke jumpere til å cleare CMOS'en og batteriet har jeg prøvd å tatt ut. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den igang igjen?

PS. Den ville ikke boote i det hele tatt med 1200, ble bare helt død..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-xQBEIgcH

Heisann,

hadde samme problemet med athlon900. den nektet å boote et par ganger, så jeg lot maskina stå i 2 min, dro ut strømkabelen, satte den i igjen, og maskina startet. bios hadde gått over til en slags default mode, slik at alle instillinger blir satt tilbake til heeeelt standard. jeg har asus a7ve. lykke til, håper det ordner seg! :smile:

Lenke til kommentar

ok.

 

det kan gjør visst du er VELDIG stø på hånden er å brette ut en binders, holden den mellom de to punktene og starte opp pc`en. Du må ikje slippe bindersen eller ta den vekk fra dei to punktene men PC-en er på. etterpå skrur du av PC-en, tar vekk bindersen og starter opp pc'igjen. dett skal funke.

 

ellers kan du ta ut av batteriet......

 

hk`et ditt er visst en server versjon som gjør du at du "liksom ikje kan" resette bios, men seff går det.

Lenke til kommentar

Jeg klarte heldigvis å finne ut av det nå! Den stod nemlig i JumperFree mode.. Skal dere clocke så aldri clock i jumerfree mode i fra biosen.. det er noe dritt.. Clock direkte fra jumperene på hovedkort, det er sikkert å lett å rette tilbake.. Motto: stol aldri på en bios.. :razz:

Lenke til kommentar

Helt enig i at juperfritt er noe dritt! :smile:

 

Har selv Asus A7V og bruker jumpere til å endre multiplier og volt.. Fsb'n bruker jeg bios til..

 

Greit å klokke fsb'n når jeg tester og gå tilbake til "moderat" overklokking når jeg bruker pc'n til vanlig..

 

Asus har en slik gjennoprettningsfunkjon som gjør at multiplier/fsb/volt/ram går tilbake til standard ved overdrevent klokking.. rart den ikke slo inn hos deg?... hmmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...