Gå til innhold

Passer denne kjøleren?


Quattro7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er å ta en som er ganske støysvak, og samtidig kan flytte mye luft.

 

Det spørs egentlig litt hva du vil.

Vil du heller ha litt lyd og veldig bra kjøling, eller mindre lyd og litt mer varme?

Det er vel noe du må balansere selv :)

 

Og litt hvor mye du vil gi for vifte og da

 

Tror jeg ville gått for denne: HER

 

Eller denne: HER

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Litt lyd er ikke noe problem.

Jeg er vant til en maskin som bråker som en vaskemaskin ;D

 

Angående varme så ligger maskina mi rundt 55 på idle, så en bra vifte hadde vært flott :)

Tenker at jeg vil gi maks 100 kroner for den.

 

- Edit

 

På den første du linker til sier en i en kommentar at han syns den flytter litt lite luft.

Som jeg sa så går det bra at den bruker litt hvis den til gjengjeld flytter endel luft.

Jeg vet ikke hvor mye det er vanlig at sånne vifter roterer i, men jeg ser at den har 1070 rotasjoner i minuttet. Den CPUvifta jeg hadde før hadde rundt 4500 rotasjoner i minuttet.

 

Den andre har ingen kommentarer, og jeg liker at noen har prøvd den og har kommentert den.

Den så bra ut, men jeg har egentlig ikke peiling. :D

 

- Edit 2

 

Den første der, det står 54 CMF. Det er ganske mye er det ikke?

Noen som vet hva som er på den andre?

 

Disse?

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=23880

52-104 m3/h (19.5 => (31.5 dBA)

Denne her virka bra! :D Kan vel gi 50 kroner mer hvis den er bra ;)

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=23588

58 CFM (14 dBA)

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=42159

54.4 CFM (16.5 dBA)

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar

Gigabyte har jo lagd en egen kjøler som kjøler ned mosfet i tillegg til CPU. Ser du på Gigabyte HK så står mosfetene plassert strategisk til der kjøleren blåser ned på HK. De blir jo sinnsykt varme spesielt når man klokker og da er det greitt å ha litt kjøling der også. Bestillte meg en slik kjøler når jeg bytta ut ASUS kortet mitt for Gigabyte P35 og angrer ikke på det. E6750 @ 2.67 går nå stabilt på 4 :) Temp lå i går på rundt 55 når jeg spillte igjennom Crysis demoen, har vært oppe i 69 ved 100% belastning. Den er også knapt hørbar ved full spiker! Kan anbefale Gigabyte Volar

 

volar-400.jpg

Lenke til kommentar
Nå ble jeg usikker.

Skal jeg ta ThermalRight eller Gigabyte volar?

 

Du sier gigabyte sin ligger på 55 på full belastning, og thermalright sin ligger på 32.

 

Nå kjører jeg E6750 på 4ghz stabilt og da ligger den på ca 35 idle, 55 når jeg spillte igjennom Crysis og etter 3 timer ved 100% belastning ligger jeg på 69.

 

Har ingen erfaringer med TR, hadde Zalman fra før og den var en flymaskin til sammenligning.

 

Ved 100% belastning på CPU (69 grader) er Volar knapt hørbar. Og for 395kr er jeg ihvertfall fornøyd med denne! :)

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Har nå fått kjøleren og vifta, og monterte det på hovedkortet.

Det var relativt vanskelig å montere, men når jeg fikk montert det så var det greit :p

 

Har kjørt det nå ganske lenge. Vifta er ikke hørbar, og jeg kan ikke kjenne noe varme hverken kjøleren eller prosessoren =)

 

Jeg har ikke koblet til skjerm eller skjermkort, så jeg får ikke sjekka temperaturen nå.

Denne virket veldig bra :p

 

Tusen Takk! =)

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...