Gå til innhold

Trenger et godt "Scan Suite" programpakke


Nobrains

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til innkjøp av en Oki C3520 som er en multifunksjonskriver. Jeg er ikke veldig imponert over scanner programpakken som følger med og leter derfor etter noe bedre. Det er min far som bruker denne så det kan ikke være for komplisert.

 

Problemer han har nå med den programpakken som følger med:

  • En del småbugs og heng i Vista.
  • Ingen god resize mulighet, altså 5000x i oppløsning og 15mb filer.
  • Bedre OCR programvare.

For OCR bruker han Office 2007 sin scan dings som kan sende markert tekst til Word. Den tar det meste av teksten helt greit, men plassering, linjeskift, mellomrom og slikt er den helt evneveik på. Jeg har egentlig ingen erfraring med OCR programvare så jeg vet ikke hva som finnes. Jeg bare føler at det må finnes noe mere solid enn det. Feks scanne en faktura og få teksten nogenlunde riktig plassert i et Word dokument ved hjelp av OCR. Jeg har prøvd 2 andre random OCR programvare jeg fant på nettet, de sugde like mye som Office07 sin.

 

Det skal være enkelt og stabilt og bruke. Jeg gidder ikke supportere faren min med og resize et bilde hver gang han scanner.

 

Er det noen som kan anbefale noe programvare jeg kan teste demo/trial på? Gjerne en helt pakkeløsning ala Office...

 

Trenger ikke være gratis, men det skal funke. :)

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Du har jo den skannefunksjonen som ligger i Windows Photo Gallery (Windows Fotogalleri). Fil - Importer fra skanner eller kamera

 

Dog spørs det hvor god den funksjonen er, men den funker nå fint for min far. Og jeg er ikke helt sikker på hva OCR er, så jeg kan nok ikke hjelpe der :)

Lenke til kommentar
Du har jo den skannefunksjonen som ligger i Windows Photo Gallery (Windows Fotogalleri). Fil - Importer fra skanner eller kamera

 

Dog spørs det hvor god den funksjonen er, men den funker nå fint for min far. Og jeg er ikke helt sikker på hva OCR er, så jeg kan nok ikke hjelpe der :)

 

OCR er når programvaren klarer og lese det scannede dokumentet og gjøre om til tekst som du feks kan bruke i word.

http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_character_recognition

 

jeg skal sjekke ut den windows dingsen...men er litt skeptisk ;)

Noe av greia er at det skal relativt enkelt gå fra scanning til epost sending.

Følgende løsning blir for langsom/tungvindt:

scanne - lagre - resize dokumentet fordi det er på 20mb ellerno - åpne outlook - lag ny mail - legg ved vedlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...