jellow Skrevet 25. oktober 2007 Skrevet 25. oktober 2007 har ikke så alt for god peiling på objektiver... men er på utkikk etter et godt tele objektiv men etter å ha sett litt nærmere på vekta av disse objektivene så veier jo enkelte av disse sinnsykt mye... vil det ikke være fare for å ødelegge kamerhus og objektiv når objektivet veier opp til 1,5 kilo?
TaraldR Skrevet 25. oktober 2007 Skrevet 25. oktober 2007 har ikke så alt for god peiling på objektiver... men er på utkikk etter et godt tele objektiv men etter å ha sett litt nærmere på vekta av disse objektivene så veier jo enkelte av disse sinnsykt mye... vil det ikke være fare for å ødelegge kamerhus og objektiv når objektivet veier opp til 1,5 kilo? Jo, det er det. Har du et lettbygd kamerahus bør du alltid holde i objektivet. Tyngre teleobjektiver har gjerne eget stativfeste.
Magpal Skrevet 25. oktober 2007 Skrevet 25. oktober 2007 Blir nok ikke ødelagt under normalt bruk, men om du får en kraftig dunk er det jo alltids en sjangs for at plasten på huset knekker. Om du derimot bruker D200, d2x, d2h osv. kan du ta det rolig. Disse er bygget i magnesiumshus og tåler en støyt. Har brukt min 70-200 f/2.8 på D70 mye uten videre problemer, men nå skal det sies at jeg alltid passer godt på den når jeg har den med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå