Gå til innhold

10-12k m/1680x1060 bærbar, IFL90+?


Chub

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg endelig skulle ta steget fra stasjonær til bærbar PC, og skal da inverstere 10-12k i denne. Har egentlig siklet over Compal IFL90+ en stund, og følgt med som den har fallt i pris. Noen som har bedre forslag til bærbar enn den? Bruker den mest til pokerspilling (må derfor ha høy oppløsning), studiearbeid og surfing. Hadde også håpt å ha muligheten for å spille Age of Conan da det kom, om det lot seg gjøre. Det jeg strengt tatt lurer på er:

 

-Er det best å kjøpe bærbar på denne tiden før jul, faller prisene noe særlig etter?

-Den lave dollarkursen gjør data billigere, og er snakk om den skal litt opp igjen, best å kjøpe nå?

-Man vil alltid få en bedre maskin om man "venter litt til", men er det noe drastisk som skal skje på bærbarfronten som gjør at man bør "vente litt til" for å få mer for penga?

-Er Compal IFL90+ en fullstendig dugandes maskin til nevnte behov, eller er det fullstendig overkill?

-Vil ha 64bit OS, bør jeg ha Vista (har ikke likt det sålangt), eller vente på XP SP3? Smakssak?

 

Hm, det var vel alt.

 

Edit: Bruker fremdeles Win2k-look på XP, så er ganske konservativ på det området.:)

Endret av Chub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Nei, det kommer nok ikke til å skje noe spesielt med prisen bare fordi det har vært jul. Prisene i databransjen er alt for presset.

- Dollarkurser har heller ingenting å si på prisen.

- Det eneste store som skjer innen bærbar nå er vel 8800GT, men så må det jo også komme en maskin som er god på alt annet og som har dette. Til en god pris.

- Ja, maskinen er fullt dugandes. Fremdeles det beste PC-kjøpet på bærbarfronten såvidt jeg vet om.

- Jeg anbefaler iallefall Vista på det sterkeste. Men det er vel mer en smakssak og opp til deg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...