Gå til innhold

Reparere Gammel Sharp Platespiller.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en god gammel platespiller fra Sharp liggende men som dessverre er defekt. Det er ikke snakk om de vanlige "toploading single side" spillerne. Dette er en spiller med elektrisk skuff som spiller både side A og B. Dette var High End da det var nytt. Men nå fungerer den ikke. Etter å ha fjernet lokket å testet med plate har jeg funnet ut hvor feilene ligger.

 

1. Platen går ikke rundt, feil på motor/reim

2. armene blir flyttet med en motor som driver dem med ståltråd. Tror det er noe feil med motoren. den lager en surrelyd når man flytter litt på armene men det forsvinner om man setter armene der platen starter eller trykker stopp og trekker de tilbake. Altså sliter motoren her også.

 

Så det jeg lurte på. Finnes det noen verksteder/butikker en eller annen plass som kan ha slike motorer liggende? eller enda bedre om det finnes noen Sharp reprasjonsentre i norge?

 

Er litt usikker på om dette er riktig kategori/underkategori men det får bare være.

 

Edit: Modellen det er snakk om er Both Sides Front Loading Turntable RP-103.

Endret av T.J.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På denne er det antagelig ikke meningen at armen skal flyttes med håndkraft i det hele tatt. Jeg vil tro at den ikke setter armen nedpå hvis tallerkenen ikke snurrer, og hvis den ikke gjør det er det stor sannsynlighet for at drivreimen har røket eller sporet av. Hvis du leverer den inn til reparasjon bør du regne med minimum en tusenlapp, og det er nok en ikke ubetydelig risiko for at den kan "krasje" igjen etter en stund nå som kondensatorene sikkert er godt på vei til å tørke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...