Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye 4 tommer høytalere.


BigJaffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er forsterkeren som har effekt, ikke høyttalerne. Finnes få ting som sier mindre om kvaliteten på høyttalerne enn den oppgitte makseffekten (de tåler).

Var det eg spurte om? Nei!!

 

Her er det som eg spurte om første gang:

Kva med disse? Eller er dei ikkje noko?

 

Og andre gang:

Ja, men levere ikkje Ground Zero noko bra da? GZ har jo bedre effekt enn focal, pluss GZ er billigere.

 

Så ikkje kom med noko tull som eg veit fra før!

Lenke til kommentar
Folk hører som regel ikke etter hva du foreslår :) De ser prisen å er fornøyd.

 

Når ingen kan uttale seg om GZ, så vil det jo si at det enten ikke er bra, eller bare er middels.

Sikkert det... Går for ein av dei som fhl kom med. Men ein ting eg såg da eg såg litt rundt var at det og fantes kompnetsystem/sett, blir det bedre lyd med komponetsystem. På dei som eg har no så ligger ledningen fra høgtaleren til diskaten og slår, noko som lager ein ganske stygg lyd...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt SST 4.0, og kan anbefale dem på det varmeste. Detaljert, "varm" lyd som ikke blir FOR varm. En god match til oppsett som fort kan låte litt lyst, f.eks. billige forsterkere eller om man skal drive høyttalerne direkte fra spilleren. Solgte dem kun fordi jeg gikk fra oppgraderte originalhøyttalere til Hertz Space K8L :)

Lenke til kommentar
Folk hører som regel ikke etter hva du foreslår :) De ser prisen å er fornøyd.

 

Når ingen kan uttale seg om GZ, så vil det jo si at det enten ikke er bra, eller bare er middels.

Sikkert det... Går for ein av dei som fhl kom med. Men ein ting eg såg da eg såg litt rundt var at det og fantes kompnetsystem/sett, blir det bedre lyd med komponetsystem. På dei som eg har no så ligger ledningen fra høgtaleren til diskaten og slår, noko som lager ein ganske stygg lyd...

Ja komponentsett blir bedre skildring melom bass og diskant men der kan d være jævli forskjel på delefiltrene

Lenke til kommentar
Folk hører som regel ikke etter hva du foreslår :) De ser prisen å er fornøyd.

 

Når ingen kan uttale seg om GZ, så vil det jo si at det enten ikke er bra, eller bare er middels.

Sikkert det... Går for ein av dei som fhl kom med. Men ein ting eg såg da eg såg litt rundt var at det og fantes kompnetsystem/sett, blir det bedre lyd med komponetsystem. På dei som eg har no så ligger ledningen fra høgtaleren til diskaten og slår, noko som lager ein ganske stygg lyd...

Ja komponentsett blir bedre skildring melom bass og diskant men der kan d være jævli forskjel på delefiltrene

heller ikke så jævli da/ komponent sætt e jo litt dyrar da

Lenke til kommentar
En ting som er viktig på høyttalerne, erfølsomheten, altså antall desibel som de produserer med 1 watt. Jo høyere følsomhet, jo mindre effekt krever de, og lettdrevne frontsett er gjerne litt lettere å få til å spille pent drevet av spiller.

 

Men er ikke alle frontsett lette å drive?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...