fakefox Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Mobilen min sluttet nylig å fungere. Uansett om SIM-kortet står i eller ikke (har prøvd med andre SIM-kort også) så får jeg bare opp "Tast sikkerhetskode:" når jeg slår på mobilen. Det er ingenting annet som fungerer. F.eks. *#06# eller >*<<*<* fungerer ikke som det vanligvis gjør. Uansett.. Når jeg taster sikkerhetskoden kommer jeg rett inn på mobilen. Da står det "SIM-kort ikke satt inn" på skjermen og når jeg f.eks. prøver å gå inn på kontaktlisten får jeg mld om at "SIM-kort ikke satt inn. SIM-minne ikke tilgjengelig". Det kan virke som det er operatørlås på den men det er det ikke, jeg har hatt telefonen lenge og det er fremdeles samme SIM-kort. Prøver jeg å få opp info om evnt sperrer (#pw+123456789+1 osv) får jeg bare "Kodefeil" så det er tydelig at den ikke har noen som helst kontakt med SIM-kortet. Men det er noen småting som gjør at jeg lurer på om det har skjedd en feil med softwaren. - Jeg kan ikke endre sikkerhetskoden (valget er fadet ut), selv om denne ligger i selve telefonen og ikke i SIM-kortet sant? - Går jeg inn på Meldinger ligger alt der (25 Sendte mld, 125 i innboksen osv), men går jeg inn på f.eks. innboksen virker den helt tom. Jeg kan bla nedover 125 tomme plasser, men ikke åpne noen og det går ikke ann å gå tilbake igjen. Mobilen må da slås av og på. - I kalenderen er alle bursdager/avtaler flyttet en dag frem Det er sikkert flere slike bugs men dette er de jeg har funnet så langt. Gjennoppretting av fabrikkinnstillingene løste ingenting. Finnes det noe valg a la Symbian mobiler som reseter hele dritten tilbake slik den var da jeg kjøpte den? Hvis ikke vil dette si at det bare er rot i programvaren og eneste mulighet er å sende den inn til service (noe jeg helst vil unngå siden det alltid tar evigheeeter)?
genser Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Har du prøvd å oppdatere telefonprogramvaren? http://europe.nokia.com/softwareupdate
fakefox Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Skrevet 22. oktober 2007 Gikk ikke an å oppdatere uten SIM-kort og når mobilen ikke får kontakt med det er jeg like langt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå