Gå til innhold

hvilken mic av disse to:


Anbefalte innlegg

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=661&l=2&vn...84&likepattern=

 

eller

 

http://www.xd.no/asp/utskriftsvisn.asp?p=6...vnr=ECM-HS1&l=2

 

Det som er pointet er at jeg kan ta opp god lyd, og senere også bruke microfonen til å ta opp gjennom PC. tror ikke det er så enkelt på den andre. Men den første, kan den kobles til pc uten problem? (kanskje litt kort kabel, men det ordner jeg)

 

takk for (eventuelle) svar!!!

janicz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er målet? Bra lyd på DV-kameraet eller bra lyd gjennom en eller annen mikrofon?

 

Til opptak med PC ville jeg ikke brukt noen, fordi det ikke er noen garanti for at den virker med PCen. Hvordan vet du at det er en mini-jack på enden av ledningen? Det hadde jo vært greit hvis det var det iallefall...

 

Alternativ nr. ser ut som at tilkoblingen til kameraet sittder direkte i koblingen, og det gjør at det blir veeeeeldig vanskelig å koble til en PC.

Lenke til kommentar

de var likesom det... #2 er vel bedre til å ta opp, ganske umulig til å bruke til pc. :) #2 virket bedre i vind.

 

men den første må vel vær mini jack... det står at den passer til alle (sony) kameraer og alle har mic inngang som er minijack.. (de store har sånne store feite med 3 pins inni, men det på bildet der er jo lite... hmm.)

Lenke til kommentar

Linkene ovenfor virker ikke lenger så jeg kan ikke kommentere hvilken av mikkene som er best for deg.

 

Et generelt tips når det gjelder kjøp av lydkort er å kjøpe et med breakout-box eller breakout-kabler. Ellers finnes det PCI kort som ikke plukker opp så mye av støyen inne i PC´n. A_N_K pratet om at RME sine konverteringskort var bra på det.

 

Du må nok opp i en tre-fire tusen for et bra lydkort.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en mikser eller pre-amp fra før av tror jeg at du bør satse på et lydkort med innebygd pre-amp hvis du er ute etter en enkel og billig løsning. Se litt på Audiosport Duo.

 

Du jo også kan se litt på Steinberg VLS 2020 fra RME og en søt liten mikser fra Behringer f.eks Eurorack UB 802. Det blir ca. 5´000,- tilsammen.

 

Hvis du ikke har råd til det er det bedre om du kjøper deg en mic pre-amp til å bruke sammen med SB kortet ditt fremfor å bare kjøpe nytt lydkort. Lydkort kan du oppgradere senere uansett.

 

Sjekk på www.procom.no sine sider.

Lenke til kommentar
Jeg håpte på veldig fin lyd når jeg koblet den til pc.!! :(

 

Jeg har billigt soundblaster kort til 250 spenn. Ka lydkort sko eg ha kjøpt for å få skikkelige saker?? Jeg har planer om å jobbe en del med lyd...

 

Ingen av disse mikrofonene vil gi deg annet enn middels lyd. Hvis du skal "jobbe en del med lyd" må du minimum ha et Terratec 6fire eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det fungerer med en PC, men jeg vet at :

 

Ved tilkobling av en mikrofon til mikrofoninngangen på et miskebord, er det viktig at det er impedanstilpasning mellom disse to delene av utstyret.

Slik tilpasning oppstår når miksebordets inngangsimpedans er min. 5 ganger mikrofonens impedans.

 

Er man ikke nøye med dette vil man få endringer i frekvensgangen og nivåfall.

 

Jeg lurer også litt på hva du egentlig skal jobbe med...uten å vite slikt blir det helt spik spenna galt å anbefale type mikrofon og eventuelt merke.

 

Mvh Davidlyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...