Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karakterer som brukes for å søke til vg1?


Anbefalte innlegg

Sånn jeg har fått det for meg så skal vi søke til en skole/linje i mars 08 ( går i 10. klasse ) med karkaterkortet vi fikk til Jul 07?

Hva skjer med karakterene man får fra Mars til Juni? Og har jeg i det hele fått det riktig med at vi skal søke med julekarakterene?

 

Kunne noen fortalt meg hvordan dette fungerer? :huh:

Endret av _Magnus_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå vet jeg nesten ikke om jeg skal stole på de noe spesielle lærerene våres eller Ueland?

Dere sier forskjellig.

Når jeg spørte lærerene for en tid tilbake så svarte de at julekaratkerene kun er for å se selv hvordan du ligger an atm. Mao de har ikke noen som helst betydning bortsett fra at man kan selv se hvordan det ligger ann, og hva man bør sjærpe seg i osv. Akkurat som karakterene i 9. klasse og i 10.

 

Altså.. Læreren min sa at vinterkarakterene ikke har innvirkning på vårkarakterene. "Etter jul starter man med helt blanke ark"..

Hva stemmer?

Lenke til kommentar

Han sa det samme som din lærer BORTSETT fra at han har tilføyet noe ekstra. Altså, HVIS du skal inn på en privatskole, ser de på dine vinterkarakterer (for å få en idè om dine karakterer), og vårkarakterene som en betingelse for godkjennelse.

 

Men på de offentlige skolene er det bare vårkarakterene som telles. Bortsett fra enkelte linjer, musikk dans drama osv. Der må du på audition for å vise frem dine skills :).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...